Közélet

Érintésmentes küldeménykézbesítést vezet be a Magyar Posta, Szegeden is

Érintkezés nélküli kézbesítési módot alkalmaz jövő héttől a személyes átvételt igénylő postai küldeményeknél a veszélyhelyzet idején a Magyar Posta. Az új intézkedéssel elkerülhető a közvetlen fizikai érintkezés és ezzel tovább csökkenthető a fertőzésveszély kockázata. A változás több küldeménytípust is érint, tájékoztatta a Magyar Posta Zrt. az MTI-t. A változtatások természetesen a szegedi postahivatalokat és helyiségeket is érintik.

Az eljárás lehetővé teszi, hogy a postai munkatárs és a címzett a küldemény személyes átadásakor elkerülje a közvetlen fizikai érintkezést.

A rendelet alapján a veszélyhelyzet alatt az ajánlott leveleket a kézbesítő a levélszekrénybe kézbesítheti úgy, hogy ennek tényét rögzíti a készülékén. A tértivevényes levél, a hivatalos irat és a csomag esetében az átvételt nem kell a címzettnek aláírással igazolnia, ehelyett a személyazonosságot igazoló igazolvány adatait egyezteti a kézbesítővel lehetőség szerint mintegy 1,5 méteres távolságból. A kézbesítő ezeket az adatokat rögzíti az elektronikus készülékén, és átvettnek minősíti a küldeményt.

forrás: portfolio.hu

Hasonló módon járnak el a postákon is, vagyis postai küldeményátvétel esetén a postai munkatárs jegyzi be az átvevő igazolására alkalmas okmány típusát és számát, ekkor sem szükséges az ügyfelek részéről az aláírás. Könnyítést jelent az is, hogy a csomagot – a címzett kifejezett kérésére – alkalmi átvevőnek, akár a szomszédnak is átadhatja a kézbesítő, természetesen ebben az esetben is rögzíteni kell az átvevő adatait.

A kormányrendelet kitér a hatósági házi karanténnal érintett címeken történő kézbesítésre. Az érintett címeken a tértivevényes ajánlott küldeményeket, hivatalos iratokat, csomagküldeményeket és a kifizetési utalványokat a postás nem kézbesíti személyesen. A küldemények kézbesítését a karantén lejártát követően kísérli meg a posta, sikertelen kézbesítés esetén az értesítőn megjelölt őrzési ideig tartja (általában 10 munkanapig), és annak lejártát követően a kézbesíthetetlenség szabályait alkalmazza, azaz visszaküldi a feladónak. A karantén ideje alatt az ajánlott és a közönséges levélküldeményeket levélszekrénybe kézbesítik.

A Magyar Posta Zrt. a következőket javasolja a küldemények átvételekor és egyéb, postával kapcsolatos ügyintézés esetén:

  • Ha csenget a postás, akkor használjunk mi is szájmaszkot, gumikesztyűt vagy tartsunk kb. 1.5 méteres távolságot.
  • Ha csomag vagy tértivevényes levél érkezik, legyen mindenkinél ott a személyi igazolványa, és adja meg adatait.
  • Ha online rendelünk webáruházból, és van a közelben csomagautomata, kérjük oda a szállítást.
  • Csomagrendelés esetén használjuk az online fizetési módokat.
  • Ha csekket szeretnénk feladni, használjuk az iCsekk applikációt.
  • A postai nyitvartások változhatnak, ezért érdemes tájékozódnunk, mielőtt elindulunk a postára

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb