Mindenmás

Bambi: másfél millióból élesztik újjá az egykoron igen népszerű üdítőitalt

A kádári nosztalgia marad, a cukortartalom és a szintetikus anyagok mennek. Az újragondolt változat már az egészséges életmód híveinek is bűntudat nélkül adhatja meg a felfrissülést; így építené újra az egykor legendás üdítőitalt egy horvátzsidányi palackozóüzem – írja a forbes.hu.

Dorogi Évának két évbe telt megszerezni a Bambi védjegyét, de fel sem merült benne, hogy más néven lépne be a prémium üdítők magyar piacára.

„Itthon soha nem ittam üdítőt, mert nagyon mainstreamek és cukrosak, de külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségűek, ötletesek, és sokszínű tartalmú italokat árulnak. Olyan terméket akartunk létrehozni, amivel ugyanúgy fel tudjuk rakni magunkat a térképre, mint ahogy a német Fritz-Kola, az angol Fentimans vagy a lengyel On Lemon (lánykori nevén, mielőtt még Yoko Ono kiperelte a névváltoztatást: John Lemon)” – mondta el a lapnak a pénzügy szakon végzett Éva az ötletről, aki kockázati tőkebefektetéssel foglalkozott portfóliómenedzserként, majd két évig volt az Aeron divatmárka ügyvezetője.

Fotó: roadster.hu

MÁSFÉL MILLIÓS BEFEKTETÉS

Nem a Bambi az egyetlen magyar cég, akit a Fritz-Kola ihletett. A 2018. augusztusi lapszámunkban szereplő Tikkadt Szöcske is a külföldi példa láttán bátorodott fel arra, hogy megalkossa a magyar kólát. A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrárjellegű tevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet. 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból – összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült.

Fotó: magyarhirlap.hu

ÖT ÉV MEGTÉRÜLÉSI IDŐVEL SZÁMOLNAK

Erre a költségre jött még rá a termék receptúrájának kifejlesztése és az Unger Zsolt által vezetett márkaépítési terv. Zsolt elismert márkaépítőnek számít: többek között a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Libri és a Sauska is az ügyfelei között volt. Az óránkét tízezer palack kapacitású új gyártósor üveges, PET-palackos, újrahasznosított PLA-palackos szénsavas és szénsavmentes italok palackozására is alkalmas

„Rebarbara, narancs- sevillai narancsvirág, gyömbér-boróka, és citrusos citrom ízekkel indulunk, de megvan rá a technológiánk, hogy bármilyen irányba tovább tudjuk a Bambit fejleszteni.”

Forrás: forbes.hu

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb