Közélet

Leugrunk egy csevapért? 45 milliárd forintból születik újjá a Szeged – Szabadka vasútvonal

45 milliárd forintból születik újjá a Szeged – Szabadka vasútvonal, derült ki, miután a MÁV Zrt. kihirdette a röszkei vasútvonal felújítására kiírt pályázat győztesét. E szerint a budapesti székhelyű V-Híd Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság kezdheti meg az érintett szakasz újjáépítését.

Szeged és Röszke között 2015 óta nincs vonatforgalom, mivel a menekültügyi helyzet miatt felhúzott kerítés keresztbe szelte a vasúti vonalat. A  V-Híd Építő Zrt. várhatóan 2021 januárjában kezdi meg a munkálatokat, amelynek 2022 nyarára be kell fejeződnie, már csak azért is, mert a vasútvonal építési engedélye addig érvényes.

Fotó: wikipedia.org

A munkálatok során elbontják a meglévő vágányokat, és helyette 12 kilométer és 825 méter vágányt fognak építeni. Az egyvágányú pálya végig villamosítva lesz, a sínek kialakítását pedig úgy végzik, hogy az alkalmas legyen nagyobb teherbírásra, a tehervonatok forgalma miatt.

Ezenkívül megújul Röszke állomás, magasperon és esőbeálló gondoskodik majd a korszerű kialakításról, Szeged -Szentmihály gazdagodik egy új vasúti megállóval, valamint a Szeged-Rendező pályaudvaron áttelepítik a központi forgalomirányító állomást.

A V-Híd Építő Zártkörűen Működő Részvénytársaság Mészáros Lőrinc nevéhez fűződik.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb