Ilyen volt az újranyitás a vendéglátósok szemével: csak mosolygós arcokat láttunk, élvezet volt visszajönni és újra munkába állni
Túl vagyunk az újranyitás első hétvégéjén, amikor Szeged városa a sok hónapos szürkeség és üresség után végre megtelt élettel és együtt pulzált valamennyi szegedi szíve a pezsgő, nyüzsgő, színes belvárosban a vendéglátóhelyek teraszain ülve. A hétvége tapasztalatairól Kozma Zoltánt, a Nyugi Kert egyik üzemeltetőjét, Nagy Gergelyt, a Maláta Kézműves Sör- és Grillkert és a Napfény Műterem egyik tulajdonosát, Gálosi Gyulát, a Hungi és a Hági üzemeltetőjét és Husnjak Dávidot, a Corso Café műszakvezetőjét faggattuk. De mielőtt megosztanánk veletek a vendéglátósok tapasztalatait, tekintsetek vissza a szenzációs, pörgős szegedi szombat estére videós kocsmatúránkkal.
KOZMA ZOLTÁN, NYUGI KERT
Az egyetemisták kedvelt kocsmájában, a Nyugiban a szombat déli nyitást követően egészen zárásig megállás nélkül igazi fesztivál hangulat uralkodott, mindenki felszabadult és boldog volt, az üzemeltető úgy saccolta, több, mint ezren megfordultak náluk. “Tök jó volt, nagyon sokan voltak, mindenki jól érezte magát, táncoltak, mosolyogtak, énekeltek ugráltak az emberek, volt, akit a tetőről szedtünk le” , mesélte el Kozma Zoltán, aki hozzátette, törzsvendégeik már a nyitás előtt ott sorakoztak a Nyugi kerítésénél várva a bebocsájtásra. A nagy létszámú vendégsereg ellenére pedig mindenki fegyelmezetten viselkedett, így minden probléma nélkül zárták az első hétvégét. Egyedül a beszerzői oldalról volt tapasztalható egy kis fennakadás, 2-3 sörfajta esetében fordult elő, hogy a beszerző nem tudott szállítani, hiszen, ahogy a vendéglátóhelyeknek, nekik is egy hét állt a rendelkezésükre, hogy a termelést újra elindítsák és gatyába rázzanak mindent. Kozma Zoltán szerint viszont ez nem okozott különösebb problémát, ők is és a vendégek is rugalmasan kezelték a helyzetet.
NAGY GERGELY, MALÁTA KÉZMŰVES SÖR – ÉS GRILLKERT, NAPFÉNY MŰTEREM
A Malátában és a Napfény Műteremben is nagyot szólt a hétvége, ahogy Nagy Gergely elmondta ők is és láthatóan a vendégek is mind elégedettek voltak. Az üzemeltető elárulta, a terasznyitást megelőzően rommá rakták áruval a helyet, így a kínálatból sem hiányzott semmi, amit a szegediek kedvelnek. “Nagyon aranyosak és kulturáltak voltak a vendégeink, jól érezték magukat, és még a zárással sem adódott probléma, mindenki időben kiment” – összegezte a hétvége tapasztalatait Nagy Gergely.
HUSNJAK DÁVID, CORSO CAFÉ
A Corso Café teraszán is telt házzal startolt a hétvége, de ahogy Husnjak Dávid beavatott minket, számítottak is a nagy rohamra, hiszen asztalaik 70-80 %-a már előre le volt foglalva. “Csak mosolygós arcokat láttunk, boldog volt mindenki, élvezet volt visszajönni és újra munkába állni, már nagyon hiányoztak a törzsvendégeink és a szegediek”, árulta el a műszakvezető. Azt is elmondta, arra azért gondoltak, hogy a korai zárás okoz majd némi problémát, de ebben is kellemesen csalódtak, mert mindenki tudomásul vette, amikor eljött az est vége és megértően viszonyult a helyzethez. A beszerzés terén a Corso Café is kis problémába ütközött a hétvégén, volt olyan üdítő, amely nem érkezett meg időben, de az itallap széles kínálatából ettől függetlenül mindenki megtalálhatta a kedvére valót, az élményen ez mit sem rontott.
GÁLOSI GYULA, HUNGI, HÁGI
Gálosi Gyula is arról számolt be, hogy teljesen pozitív élményekkel sikerült zárniuk a terasznyitás első hétvégéjét. Nagyon jó volt a hangulat mind a Hungi, mind a Hági teraszán, a vendégek boldogok és felszabadultak voltak. Gálosi Gyula véleménye szerint az, hogy a beszerzők nem tudtak határidőre minden megrendelést teljesíteni ennek a szegmensnek a sajátossága, nem várható el tőlük sem, például a nagy sörgyártóktól, hogy a korlátozások feloldására ilyen hamar maximálisan reagáljanak, de ahogy máshol sem, a Hungiban és a Hágiban sem okozott ez problémát. “Nagyon reméljük, hogy a kezdeti lendület kitart az egész szezonra, és a korlátozások feloldását meg tudjuk tartani”, mondta el Gálosi Gyula, ahogy azt is, megemeli a kalapját a vendégek előtt, hiszen még abból sem volt probléma, ha valaki nem jutott rögtön asztalhoz, hiszen, ahogy a vendégek mondták, ha már eddig vártak, 15 – 20 perc igazán nem fog már számítani. Az üzemeltető azt is elárulta, várják már az újranyitás következő lépcsőfokát, hogy még többet tudjanak nyújtani vendégeiknek.
Operatőr: Magyar Andor, szeged365.hu
Fotó: Nyitrai Szilárd
3 hozzászólás