Közélet

Ma 42 éves a szegedi troliközlekedés, ebből az alkalomból a napokban forgalomba áll a tizedik felújított trolibusz városunkban

Forgalomba áll a Szegedi Közlekedési Társaság tizedik új, modern, a társaság flottaszínének megfelelően piros trolibusza Szegeden. Kilenc flottabeli testvéréhez hasonlóan ez a troli is korszerű, energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkezik, akadálymentes alacsonypadlós kivitelű, a kerekesszékesek részére rámpával ellátott és légkondicionált, hogy minél jobban megfeleljen az utazóközönség igényeinek. Az új járműt Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója és Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester mutatta be a mai napon a sajtó képviselőinek.

Fotó: Nyitrai Szilárd

ÚJ JÁRMŰ BESZERZÉSÉRE 2014 ÓTA NEM KERÜLHETETT SOR, ÍGY SZÜKSÉGESSÉ VÁLT A MÁR MEGLÉVŐ JÁRMŰVEK SAJÁTERŐS FELÚJÍTÁSA

2017- ben újították meg a Szegedi Közlekedési Kft. közszolgáltatási szerződését nyolc évre, amelynek jelenleg a félidejénél járunk. A közszolgáltatási szerződés keretében Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata az éves beruházási tervének jóváhagyásával teszi lehetővé a Társaság járműparkjának megújítását. A Társaságnál új jármű beszerzésére 2014 óta nem kerülhetett sor, így folyamatosan szükség van a meglévő járművek sajáterős felújítására az állomány fenntartása érdekében. A tizedik megújult troli forgalomba helyezése pedig szerencsés módon pont egybeesik a szegedi troliközlekedés 42. születésnapjával.

Fotó: Nyitrai Szilárd

CSAK A HAB A TORTÁN, HOGY A TROLIKÖZLEKEDÉS SZÜLINAPJÁN TUDTA BEMUTATNI A TÁRSASÁG A 10. FELÚJÍTOTT TROLIT

” A szegedi troliközlekedés 40. születésnapján hatalmasat ünnepeltünk, most, a 42. évfordulón a pandémia miatt úgy gondoltuk, hogy egyszerűen azt mutatjuk be, hogy a troliközlekedésnek a fejlesztése, a modernizációja mindennapos feladat a közlekedési társaság életében. Az, hogy pont most, a troli szülinapon tudtuk a 10. járművet megmutatni, csak a hab a tortán. Nem fogunk most nagy ünnepséget tartani a járványhelyzet miatt, de legalább eljutottunk odáig, hogy meg tudunk mutatni a szegedieknek egy olyan modern trolit, ami teljes mértékben megfelel az utazóközönség igényeinek” – számolt be a fejlesztésről Majó-Petri Zoltán. Mint megtudtuk, a járművek tartozéka a korszerű utastájékoztató berendezés, és a fedélzeti bankkártyás jegyautomata is. A felújított tíz járműre összesen 772 millió Ft-ot fordított a Társaság.

Fotó: Nyitrai Szilárd

A TÁRSASÁG KÖRTÖLTÉS UTCAI TELEPHELYÉN FOLYIK AZ ÉPÜLETEK ENERGETIKAI FEJLESZTÉSE IS

A trolibuszok felújítása mellett a Társaság az önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése, energetikai fejlesztés programjának keretében bemutatta a Körtöltés utcai trolibusz telephelyen a szervizcsarnok és a járműmosó épületeinek energetikai fejlesztését is, mely során jelenleg a nyílászárók cseréje és a hőszigetelés rétegrendjének kialakítása zajlik.

Fotó: Nyitrai Szilárd

300 MILLIÓ FORINTOS EU – S FORRÁSBÓL VALÓSUL MEG A BERUHÁZÁS

“Az önkormányzat EU-s projektjei között mindig kiemelten kezeltük az energiahatékonysági projekteket, hiszen ezzel hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy a város fenntarthatóbban működjön, kevesebb energiát használjon, és ennek okán kevesebbe is kerüljön a működtetése. Ez alapján elvégeztük számos intézményünknek, óvodánknak és iskolánknak az energetikai rekonstrukcióját. Ennek keretében lehetőséget biztosítottunk a közlekedési társaságnak, hogy egy több mint 300 millió forintos beruházást valósítson meg az EU-s forrásokból, amihez 80 millió forint önrészt is biztosított az önkormányzat” – árulta el Nagy Sándor.

Fotó: Nyitrai Szilárd

A BERUHÁZÁS VÁRHATÓAN 2021 ÉV VÉGÉRE LESZ KÉSZ

A projekt részeként a Társaság Pulz utcai villamos telephelyén a pályás karbantartó műhely és az étkező-raktársori épületek energetikai fejlesztése is megvalósul. A műhelyépület magas készültségi állapotban van, a raktársori épület építész munkái folyamatban vannak. A Makkosház trolibusz végállomási és a Tarján villamos végállomási épületek fejlesztéseinek kivitelezési munkái tekintetében a befejező szakaszhoz érkeztek, a napelemek és épületgépészeti berendezések tesztüzeme zajlik jelenleg. A teljes projekt vonatkozásában a kivitelezési munkák várhatóan 2021. év végéig zárulnak le. A felújított 10. trolijárművet az utasok a következő napokban vehetik birtokba.

Fotó: Nyitrai Szilárd

HA MÁR A TÁRSASÁG TELEPHELYÉN JÁRTUNK MEGNÉZTÜK A TRAM – TRAIN SZERELVÉNYEKET IS

Majó-Petri Zoltán igazgató és Nagy Sándor alpolgármester jóvoltából a hamarosan Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram – traint is testközelből megpillanthatták a sajtó képviselői. Megtudhattuk, a szerelvények éjszakai tesztjeit követően jönnek a napközbeni próbafutások, így a szegediek hamarosan megcsodálhatják menet közben is a városban zakatoló, egyedülálló vasút-villamost.

Fotó: Nyitrai Szilárd

Fotók: Nyitrai Szilárd

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: jarisakti
'Fel a tetejéhez' gomb