Indul a MÁV interaktív közlekedésbiztonsági kampánya, a vasúti átjárókban történt baleseteket előznék meg ezzel
Fontos mérföldkő lehet a MÁV eddig is aktív balesetmegelőzési tevékenységében a most induló interaktív közlekedési kampány, az „Ütközéspont”. Ahogy arra a vasúttársaság számtalan esetben és módon felhívta már a közlekedők figyelmét, a vasúti átjárókban történt baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. A kampány célja a veszélyforrások tudatosítása, valamint felhívni a közúti közlekedésben résztvevők figyelmét a közlekedési szabályok betartásának fontosságára – olvasható a MÁV oldalán.
A MÁV minden magyarországi középiskolának megküldi az Ütközéspont edukációs filmjét, ezzel közvetlenül vonja be a kampányba a fiatalokat. Idén növekedést mutat a statisztika: eddig 19 útátjárós baleset történt, néggyel több, mint az előző év azonos időszakában. Sajnos a halálos áldozatok száma is növekedett, a tavalyihoz képest kettővel többen, négyen haltak meg 2021 első négy hónapjában. 5 eset járt személyi sérüléssel és 10 anyagi kárral. Nem is olyan régen Szegeden is történ egy ilyen baleset.
2008 ÓTA NEM VOLT VASÚTI HIBÁBÓL BEKÖVETKEZETT BALESET
Dr. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: „2021 a Vasút Európai Éve. Arra hivatott ez az év, hogy minél többet beszéljünk a vasútról, amely a legzöldebb és legbiztonságosabb közösségi közlekedési forma. A MÁV teljes hálózatán 2008 óta nem volt vasúti hibából bekövetkezett, halálos áldozatot követelő baleset. Sajnos a közúti közlekedők figyelmetlensége miatt mozdonyvezető kollégáink is életüket vesztették vagy megsérültek az elmúlt években. Nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy az útátjárós események következtében a vasúttársaság jelentős, évente százmilliós nagyságrendű kárral kénytelen számolni.”
AZ AUTÓVEZETŐK MELLETT A FIATALOK KÉPEZIK A CÉLCSOPORTOT
A most induló kampány mérföldkő lehet a MÁV balesetmegelőzési erőfeszítéseiben, hiszen annak egyik kiemelten fontos célcsoportja – az autóvezetők mellett – a már önállóan közlekedő tizenévesek és fiatal felnőttek, akik jellemzően kerékpárral vagy gyalogosan tévednek a sínekre. A közlekedésbiztonsági kampány mintegy 55 millió forintos Európai Uniós támogatással jöhetett létre. Az Ütközéspont jellegzetes plakátjaival országszerte közel 500 helyen találkozhatunk június közepéig. A közterületi megjelenések mellett számos médiamegjelenés biztosítja, hogy a figyelemfelkeltő kampány mindenkihez eljusson.
5 hozzászólás