Már megint Szeged! Taroltak a Pick szalámik Németországban
A vezető német élelmiszeripari szaklap rangos elismerését, a Lebensmittel Zeitung Top-Marke 2021 díjat vehette át a szalámi kategória győzteseként a szegedi Pick Szeged Zrt., ugyanis az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon – tájékoztatta a cég az MTI-t.
A közlemény szerint a Pick a díjjal felkerült az ötezer élelmiszeripari terméket versenyeztető TOP 100-as listára is, melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap. A Pick az első magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült.
A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban. A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.
A NÉMET VÁSÁRLÓK AZ ÍZ ALAPJÁN DÖNTENEK VÁSÁRLÁSKOR
Takács István vezérigazgató szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor. A Pick termékeket – a német vásárlók visszajelzése alapján – a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől.
10 MILLIÁRDOS ÉVES BEVÉTELT HOZTAK ÖSSZE NÉMETORSZÁGI EXPORTBÓL
A cég tájékoztatása szerint németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest. A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében, a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.
40 EZER TONNA HÚSKÉSZÍTMÉNYT ÁLLÍTANAK ELŐ ÉVENTE
A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a Bonafarm csoport legnagyobb forgalmú tagja és 2100 alkalmazottjával legnagyobb munkaadója. A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, a bevételből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.
Egy hozzászólás