KözéletSzegedi Arcok

Szeged365 olvasói fotó: dupla, vagy semmi – két tram-train is járja most Szegedet, megkezdődött a hatóság által előírt üzemi próba is

Fáradhatatlanul róják a köröket a tram-trainek Szegeden, hiszen a 30 ezredik kilométeren túl van még mit bőven teljesíteni a kötelező 50 ezerig. Csaba nevű olvasónk hívta fel a figyelmünket csütörtökön délután arra (hálásan köszönjük), hogy most is Szegedet szelik a járműszerelvények. Olvasónk a Pulz utcában kapta lencsevégre őket, ahogy az Aldi előtt hasítanak éppen.

A harmincezredik hibamentes kilométert egyébként pont 10 nappal ezelőtt teljesítették a tram-trainek, így eddig, szó szerint sínen van a projekt.

Lázár János tegnap azt is bejelentette, hogy megérkezett a hetedik tram-train, míg a magyarországi vasútvillamos újabb járműve november végére várható majd Szentesre. Erről bővebben itt:

A MÁV IS ÜDVÖZÖLTE AZ ÚJ TRAM-TRAINT

A MÁV sem maradt ki a legújabb tram-train üdvözléséből. Honlapjukon számoltak be arról, hogy tegnap este megérkezett a hetedik tram-train is a MÁV-START szentesi bázisára. Mint írják, a következő járművet a járműgyártó Stadler a tervek szerint december elején szállítja Magyarországra. A szeptemberben megkezdődött tartampróbák jól haladnak, várhatóan november közepére a tram-trainek teljesítik a hatóság által előírt 50.000 kilométeres távot. Jelenleg a tram-train járművek meghatározott biztonsági előírások melletti tesztelése, valamint felkészítése zajlik az utasforgalmi üzemre. A tesztelést a közlekedési hatóság, a megrendelő MÁV-START, és a szükséges tanúsító szervezetek bevonásával a járművek gyártója, a Stadler végzi. A tram-train járművek mindaddig a Stadler tulajdonában maradnak, amíg az utasforgalmi próbaüzem megkezdéséhez szükséges hatósági engedélyek rendelkezésre nem állnak.

A MAI NAPON A TARTAMPRÓBÁKKAL EGYÜTT MEGKEZDŐDÖTT A HATÓSÁGI ÜZEMI PRÓBA IS

A mai napon a tartampróbákkal párhuzamosan megkezdődött a hatóság által előírt üzemi próba is. Ezen tesztidőszak alatt a járműveket már konkrét, valós menetrendi környezetben vizsgálják. Az elkövetkező hetekben többek között havariahelyzeti szimulációt, próbautasokkal utasforgalmi tesztet és menetidőmérést végeznek. A típustesztek  és egyéb próbák is folyamatban vannak, így vizsgálják a kamerarendszer, az utastájékoztató rendszer és a fékrendszer, illetve többjárműves szinkronüzem, az automatikus rendszerátmenet megfelelőségét a városi, a vasúti és a nagyvasúti pályák között. A tesztelési folyamatok egyik célja kifejezetten az, hogy a gyártó Stadler minden olyan hibalehetőséget feltárjon, beazonosítson és megoldjon, amely az infrastruktúra, a járművek és az üzemeltetési körülmények bonyolult együttműködése és minden esetben egyedi együtt állása során felmerülhet. Utasforgalomba csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek teljes körűen eleget tesznek minden jogszabályi követelménynek és egyéb feltételnek. A MÁV-START csak és kizárólag olyan járműveket vesz át, amelyek hibátlanul működnek, biztonságosak és minden hatósági engedéllyel rendelkeznek.

NOVEMBER ELEJÉTŐL MÁR HÁROM VASÚTVILLAMOS KÖZLEKEDIK TESZTÜZEMBEN

November elejétől már három vasútvillamos fog közlekedni tesztüzemben Szeged és Hódmezővásárhely között, végállomástól-végállomásig. Ezért külön felhívjuk a közlekedők figyelmét, hogy a tram-train vonala mentén még óvatosabban vezessenek, biciklizzenek, körültekintően keljenek át a gyalogos átkelőhelyeken. A KRESZ szabályai szerint a vasútvillamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Az alapvető szabályokat Bánfi Balázs, a hódmezővásárhelyi rendőrkapitányság alezredese ismerteti az alábbi videóban:

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb