Szegeden továbbra sem ingyenes az elektromos autók parkolása, Pécsett történelmi lépést tettek
Komoly, történelmi lépést tett a pécsi városvezetés. Mint a Villanyautósok.hu beszámolt róla, a baranyai megyeszékhely lett az ország első olyan települése, ahol a tölthető hibridektől megvonják a zöld rendszámos ingyenes parkolás lehetőségét, a tisztán elektromos üzemű autók felé terelve a sofőröket. Szeged ezzel szemben továbbra is azon városok (egyre szűkösebb) mezőnyébe tartozik, ahol mind a hibrid, mind az elektromos üzemű autóknak fizetni kell a parkolásért.
TÖRTÉNELMI RENDELET, PÉCSETT
Pécsett rendeletbe foglalták, hogy kizárólag a tisztán elektromos járművek parkolhatnak ingyen, amelyhez előzetesen regisztrálni kell majd. A rendelet a veszélyhelyzet megszűnését követő napon lép hatályba. A portál emlékeztet, nem ez az első eset, hogy egy város a szintén zöld rendszámmal ellátott tölthető hibrid járműveket nem szeretné teljes kedvezményben részesíteni, Szombathely közgyűlésén is felmerült már ez a kérdés, de ott csak részleges szigorításról döntöttek végül.
Tavaly egyébként a Magyarországon forgalomba helyezett 122 ezer új autóból 4312 volt tisztán elektromos hajtású, ez 41.6 százalékos növekedés 2020-hoz képest.
NESZE NEKED, ZÖLD VÁROS KONCEPCIÓ: SZEGED AZON KEVÉS VÁROSOK KÖZÉ TARTOZIK, AHOL MÉG 2022-BEN IS FIZETŐS AZ ELEKTROMOS AUTÓK PARKOLÁSA
Mivel a parkolás szabályait az önkormányzatok helyi rendeleteken keresztül alakítják, nincs egységes szabályozás arra vonatkozólag, hogy hol lehet zöld alapszínű rendszámos autóval ingyen parkolni. Általánosságban elmondható, hogy a megyeszékhelyeken és a nagyobb(acska) városokban már réges-rég ingyenes a zöld rendszámos autók parkolása,
ez alól 2022-ben is kivétel Szeged, nálunk – az önkormányzat által hangoztatott “Zöld Város Koncepció” dacára – továbbra is fizetni kell az elektromos autók tulajdonosainak, ha meg akarnak állni a belvárosban.
Az alábbi térképen azon városokat gyűjtötték össze, ahol már ingyenes a parkolás:
Az ügyben úgy fest, túl sok önkormányzati hajlandóság nincs az ingyenessé tétel irányába, általában annyit kommunikál a városvezetés, hogy Szeged történelmi belvárosa méreteinél fogva nem bírja el az ingyenes parkolóhelyeket. Nagy Sándor alpolgármester tavaly egy nyilatkozatában azt mondta, hogy “Szegeden ez nem környezetvédelmi, hanem helykérdés.”
Egy hozzászólás