Szegedi Arcok

Szegedi Sikersztorik: zsíroskenyérrel etette a Cápákat a szegedi hölgy, aki dédnagymamája álmait valósítja meg

Egyszerre volt motiváló, egyben dühítő szegedi szemmel a Cápák Között című üzleti reality vasárnapi adása, melyben egy szegedi vállalkozó hölgy, Hódi Ágota mutatkozott be, aki azért dobta a fix állását, hogy továbbvigye dédnagymamája álmát. A fűszerpaprikával foglalkozó családi cég vezetője befektetőkre nem lelt, sőt, Moldován András egyenesen azt mondta, hogy a világ nem a magyar paprikáról szól, azért volt, aki bőven látott fantáziát a Hódi Paprikában: a SPAR Régiók Kincse különdíjával térhetett haza Ágota.

A Cápák Között vasárnapi adásában egy olyan szegedi hölgy mutatkozott be, aki azért dobta a fix állását, hogy továbbvigye dédnagymamája álmát. Hódi Ágota családi vállalkozása szegedi fűszerpaprika előállítással foglalkozik, és a munkálatokból ő is rendesen kiveszi a részét. Mint a pitch-ben kifejtette, már a dédnagyanyja is paprikával foglalkozott a kertjében, mára 7,5 hektárnyi területen termelnek.

PAPRIKÁS NEMZETNEK HISSZÜK MAGUNKAT, DE A VALÓDI HELYZET ELKESERÍTŐ

Szerinte, bár “paprikás nemzetnek” hisszük magunkat, de 80-90 százalékban import termékeket fogyasztunk. Mint magyarázta, a kínai telephelyekről 2 dolláros (kb. 620 forintos) kilónkénti áron lehet beszerezni a fűszerpaprikát, így a magyar gyártóknak még a szállítási költségekkel együtt is jobban megéri külföldről behozni, mint itthoni alapanyagot vásárolni. A vállalkozása ezzel szemben abban egyedi, hogy 100 százalékban magyar fűszerpaprikát dolgoznak fel. A cég éves árbevétele 70 millió forint, amiből 20 milliós hasznot tudnak realizálni.

Ágota Magyarországon és külföldön is szeretné forgalmazni a Hódi családi termékeket, ám ehhet fejlesztésekre lenne szükség: 20 millió forintos befektetésért cserébe 20 százalékos tulajdonrészt ajánlott a Cápáknak.

ZSÍROSKENYÉREN KÍNÁLT KÓSTOLÓT A CÁPÁKNAK

Zsíroskenyéren kínált kóstolót a befektetőknek, közben pedig kiderült, hogy 2021-től már biotermékeket is előállítanak. Balogh Petya rácsodálkozott, hogy nagyrészt import paprikát fogyasztunk, mint kiderült, bár kötelező a csomagoláson feltüntetni a termőhelyet, azt nem, hogy milyen arányban használtak például kínai paprikát a termékekben.

Ágotáék a paprikát kolbászüzemeknek értékesítik, emellett delikáteszekben is jelen vannak, valamit ajándékboltokban is meg lehet vásárolni a paprikájukat, például a budapesti reptéren – ami Levente szerint tényleg nagy szó -, ahol a díszdobozos termék nagyon népszerű. A fejlesztés után a jelenlegi mennyiség többszörösét is el tudnák adni Magyarországon, a külpiac pedig határtalan Ágota szerint. Ha megnövelik a termelőterületeket, és megveszik a szükséges gépeket, akkor a tervek szerint megduplázzák a 70 milliós árbevételt.

A CÁPÁKNAK NEM KELLETT A SZEGEDI PAPRIKA, A KOMMENTELŐK KIAKADTAK

A befektetők végül a szegedi paprika helyett a Little Love Box nevű párkapcsolati kártyajátékba fektették a pénzüket,

  • Balogh Petya azt mondta, hogy ő leginkább startupokba fektet be, ami ugyan kockázatosabb, de nagyobb is a megtérülése, úgyhogy ő nem adott ajánlatot,
  • Tomán Szabina szerint dicséretes, hogy a vállalkozó feladta az álmait a családi vállalkozásért, viszont nem ért a háttérfolyamatokhoz, így ő sem ajánlott befektetést,
  • Lakatos István azt tanácsolta a vállalkozónak, hogy haladjon a maga útján, mert jó az, amit csinál – ám szerinte befektető sem kell neki, úgyhogy ő is kiszállt,
  • Moldován András szintén kiszállt, szerinte a világ nem magyar paprikáról szól: “Ha az ízélményt egy közös füstöléssel azonos értékre tudjuk hozni, akkor az van, hogy én erre nem vagyok büszke, de biztos az lenne az első, hogy na mennyi kínait keverünk bele? Mert nem szabálytalan, és ráírnám: kínai fűszerpaprikával készült magyar paprika. Én pénzcsináló vagyok, de te sosem fogod beletenni a kínait, és legyél rá büszke.”
  • Balogh Levente nem értett egyet ezzel az érveléssel, ő is pont ezt a harcot vívja, különféle magyar élelmiszerekkel “a világ ellen” megy, de ez egy kemény szélmalomharc, így ő sem ajánlott befektetést Ágotának.

Bár a cápák nem fektettek be, a szegedi vállalkozó annyival vigasztalódhatott, hogy a Hódi Paprika nyerte a Spar Régiók Kincsei különdíjat.

Az RTL és a Cápák Között oldalán alaposan kiakadtak a kommentelők a döntésen, idézünk párat a műsor után befutott véleményekből:

  • „A paprika, aminek volt értelme, abba nem szálltak be. Ebbe a semmitmondó baromságba igen?!”
  • „Semmi bajom velük, nagyon sok sikert nekik, de csalódott vagyok a paprikás hölgy miatt, abba nem fektettek….”

BALOGH LEVENTE A TIKTOK-ON BÍZTATTA A SZEGEDI VÁLLALKOZÓNŐT

“A magyar paprika az, amiből a legjobb pörkölt készíthető” – magyarázta a műsor után a TikTok-ra kitett videójában Balogh Levente, aki szerint piacilag ez egy nagyon kemény történet lesz, nehéz gazdaságosan jó minőséget gyártani.

“Ez nagy háború lesz a szegedi Hódi Paprikának, én nagyon izgulok, hogy sikerüljön nekik” – mondta.

A kecskeméti születésű “Ásványvízkirály” hozzá tette, hogy bíztató, hogy Ágotáék több piaci területen is bent vannak már.

Forrás: RTL Klub, Pénzcentrum

Kapcsolódó cikkek

3 hozzászólás

  1. Visszajelzés: 555BET
  2. Visszajelzés: dinheiro empreendedor
  3. Visszajelzés: https://stealthex.io
'Fel a tetejéhez' gomb