Házkutatást tartottak az ország legnagyobb, szegedi szálakkal is rendelkező médiaügynökségénél, a NAV bűnügyi zár alá helyezte a számláikat (frissítve)
A Media1 információi szerint folytatólagosan elkövetett költségvetési csalás gyanúja miatt folyik nyomozás az Initiative médiaügynökség ellen. A történtek miatt többen attól tartanak, hogy késve juthatnak pénzükhöz a cég munkavállalói és azok a médiapartnerek, akiktől a vállalat médiafelületeket vásárolt a hirdetők számára, de a cégcsoport azt állítja, hogy az anyavállalat helytáll majd és rendezi a zár alá vett cég kintlévőségeit. Veszélybe került több nagy márka nyári reklámkampánya is, mivel egyes médiatulajdonosok azt tervezik, hogy azokat nem fogadják be a cégtől.
A zár alá vett médiavásárló ügynökség a Media1 információi szerint olyan nagy ügyfelek teljes körű médiavásárlásait intézte eddig,
- mint a Carslberg,
- az Euronics,
- a Béres,
- a LEGO,
- a Tchibo,
- az Intercom,
- a Pápai Hús,
- a Porsche Hungária,
- a Zwack,
- és a Mizo.
SZEGEDI KÖTŐDÉSŰ PARTNEREK, KÖZEL 5 MILLIÁRDOS ÁRBEVÉTEL
Mint a portál írja, az ügynökség olyan vállalatokon keresztül vásárolt médiafelületeket mint a 40 hazai TV csatornát, többek között a TV2 csoportot is átkaroló Atmedia és az RTL Magyarország. Információink szerint az Initiative több szegedi, önkormányzati jellegű projekthez is köthető, többek között a SASMob és a Szegedi Szabadtéri Játékok is volt már partneri kapcsolatban a bajba került ügynökséggel. Szintén szegedi kötődés, hogy a cég partnerei között a Szegeden is gyártó MIZO és a PICK Szegedet birtokló Bonafarm Csoport is ott sorakozik.
Az Initiative médiaügynökség az Opten céginformációs rendszer szerint 4,7 milliárd forint nettó árbevételt el 2020-ban.
A NAV ZÁROLTA AZ ÜGYNÖKSÉG SZÁMLÁIT, A GYANÚ KÖLTSÉGVETÉSI CSALÁS
A Media 1 arról írt, a vállalatnál és egyik megbízójánál, valamint egy médiaszolgáltatónál még csütörtökön nyomozók házkutatást tartottak, továbbá különféle adathordozókat és más bűnjeleket is lefoglaltak. A hatóság intézkedései az Initiative esetében kiterjedtek a cég bankszámláinak zár alá vételére. A gyanú költségvetési csalás.
A történtek miatt az Initiative médiaügynökség levelet küldött a partnereinek, miután ezt a NAV is megtette.
A NAV-os levélből kiderül, hogy a hatóság zárolta a cég számláit, ezért egyelőre kérdéses, hogy a médiaügynökséggel partnerségben álló cégek médiumoktól vásárolt reklámok árát hogyan tudja majd kifizetni.
A cikk megjelenését követően a Media1 közleményt kapott a médiaügynökségtől, melyben ez áll:
„Az Initiative Media Kft. érintett egy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által folytatott eljárásban. A nyomozó hatóság munkáját mindenben támogatjuk. Társaságunk transzparens és a jogszabályoknak mindenben megfelelő működését a nemzetközi hálózatunknak előírt rendszeres auditok mellett az elmúlt években több adóhatósági ellenőrzés is megerősítette. Bízunk benne, hogy a most folyó eljárás rövid időn belül megerősíti, hogy társaságunk az érintett ügyben is a jogi és szakmai elvárásokat maradéktalanul betartva járt el. Az adóhatóság eljárása alatt is támaszkodhatunk munkatársaink és anyacégünk által biztosított stabil és magas minőségű szakmai háttérre, így ügyfeleink minőségi kiszolgálásához a feltételek változatlanul rendelkezésre állnak.”
FRISSÍTVE: AZ OTP MÉGSEM AZ INITITATIVE-EN KERESZTÜL INTÉZTE A MÉDIAVÁSÁRLÁSAIT
Megjelenését követően a Media 1 frissítette az Initiative partnereire vonatkozó részt. Korában azt írták, hogy a zár alá vett médiavásárló ügynökség partnerei közé tartozik az AGB nevű, a médiapiacon elterjedt szoftverből származó adatok szerint a hírünk mostani változatában felsoroltak mellett az OTP Bank, a Storck, a Delivery Hero (Foodpanda), a Bonafarm, a Lapcom, a Kométa, a Mizo, és az Intersnack is, de a médiavásárló cég egyik illetékesétől a Media1 időközben azt a felvilágosítást kapta, hogy ezen márkák nem az Inititative cégen keresztül végzik a médiavásárlásaikat, tehát a szakmai körökben sztenderdként használatos szoftver tévesen azonosítja ezeket az Initiative partnereként.
Megjegyzés: a fenti frissítés dacára, nem hivatalos forrásból úgy tudjuk, hogy pár éve még a szóban forgó ügynökség intézte az OTP helyszíni megjelenéseit a Szegedi Szabadtéri Játékokon.
Forrás: Media1
2 hozzászólás