Szegedi Arcok

Nem engedték felszállni az SZKT-járatra egy szegedi férfit és kislányát, szerinte faji megkülönböztetés történt

“Integettek mérges fejjel, hogy fel ne szálljunk, azt hitték, mivel cigány vagyok úgysincs jegyem” – írta a Szeged365 Társalgó csoportban egy Attila nevű felhasználó, aki csütörtökön a 10-es trolira szeretett volna a kislányával felszállni az SZTE Fogászati és Szájsebészeti Klinika előtti megállóban. Miután fellépett, szerinte üvöltözés lett a dologból, mindezt a járat nekünk nyilatkozó vezetője teljesen másképp látta. A poszt alatt kissé (?) elszabadultak az indulatok, az ügyben megkerestük az illetékeseket, végül pedig a sofőr is megosztotta velünk álláspontját.

“AZT HITTÉK, MIVEL CIGÁNY VAGYOK, NINCS JEGYEM”

Az eset csütörtök reggel történt, a poszt 8:46-kor került be a Szeged365 Társalgóba, azonban – bár szerkesztőségünkben alap a gyorsaság – nem ugrottunk neki a témának rögtön, inkább hagytunk időt az illetékeseknek a válaszadásra.

“Az imént a kislányommal fel akartam szállni a 10 es trolira a fogklinikánál és az jegyellenőr meg a vezető már az ablakon integetett mérges fejjel hogy fel ne szálljunk, azt hitték mivel cigány vagyok nincs jegyem” – írta egy Attila nevű férfi. A beszámoló szerint felszálltak, majd miután megkérdezte, hogy mi volt a mutogatás oka, kiabálni kezdtek vele.

Hogy az attrocitásnak mi volt a konkrét oka, a posztból nem derült ki, viszont a kommentelők közül volt, aki azt írta, hogy szerinte a történet főszereplője szimplán a leszálló megállónál akart felszállni, ezért akadhatott ki a sofőr és az ellenőr.

AZ SZKT-HOZ NEM ÉRKEZETT BEJELENTÉS

Két önkormányzati cég illetékes közösségi közlekedés ügyben Szegeden,

  • a Szegedi Közlekedési Társaság üzemelteti a járatokat,
  • az utas ellenőrzési feladatokat pedig a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. intézi,

így az utóbbi kizárólagos jogosultsággal végzi és gyakorolja a hozzá kapcsolódó jogosultságokat, így a közösségi közlekedési járműveken az utasok utazási jogosultságának ellenőrzését, valamint az ellenőrzési feladatok ellátásával kapcsolatos panaszbejelentések kivizsgálását, ügyintézését.

Az ügyben mindkét céget megkerestük még csütörtökön, egyelőre csak az SZKT reagált, mint írták, a konkrét esettel kapcsolatosan a társaság bejelentést, észrevételt nem kapott.

MEGSZÓLALT A JÁRAT VEZETŐJE: NINCS KIVÉTEL, SEM NEM, SEM BŐRSZÍN ALAPJÁN

A járat sofőrje – akinek nevét kérésére természetesen nem írjuk bele a cikkünkbe – csütörtök késő este írt ránk, jelezve, hogy áll a rendelkezésünkre, szívesen elmondja, hogyan történt az eset az ő szemszögéből.

“Igen, ha tehetem csakis az első ajtót nyitom ki a felszálló utasoknak és ellenőrzöm az utazási jogosultságot. Nincs kivétel sem nem, sem bőrszín miatt, mindenkit egyenrangúnak kezelek”

– kezdte a beszámolót, mint írta, ezt az utasok 90 százaléka egy köszönéssel vagy mosollyal, illetve bérlet mutatással elintézi, azonban vannak olyan “kedves utazni vágyók” akik egyenesen sértésnek veszik ha nem ott szállnak fel ahol ők szeretnének és még meg is szólítja őket a jegy illetve bérlet miatt.

Mint írta, az eset idején a Dugonics tér (Petőfi Sándor sugárút)
megállóban nem állt utas, viszont a megálló felé szaladt három ember, köztük egy gyermek. Természetesen megállt és ajtót nyitott, de csak az elsőt.

“Odaértek, a fiatalember mutatta a bérletét, a hölgy kicsit bizonytalan volt mikor meglátta az első ülésen tartózkodó ellenőr kollégát és közben engem is megismert, majd egy hangos “jaj ennél venni kell jegyet” kijelentéssel vásárolt egy vonaljegyet, ezt követően a trolibusz hátuljában foglaltak helyet”

– írta a sofőr, aki szerint nem volt semmilyen integetés, fenyegetőzés de még rasszista beszólás sem.

KÉTSZER AKKORA VOLT AZ UTAS, MINT A SOFŐR, ESZE ÁGÁBAN SEM LETT VOLNA “FENYEGETNI”

“Csak halkan jegyzem meg: a fiatalember kétszer akkora mint én, nem hiszem, hogy bármikor is fenyegetném”

– tette hozzá. A történtekről beszámoló SZKT kolléga ezt követően kitért arra, hogy van egy több éves szabály Szegeden, amelynek alapján az első ajtón kell felszállni és – felszólítás nélkül – be kell mutatni az utazási jogosultságot, ez szerepel az utazási feltételekben is.

Az írást azzal zárta az érintett trolibusz-vezető, hogy senkivel sem szeretne konfliktust, de jó lenne, ha a sofőrök és ellenőrök véleménye is megjelenne végre, valahol (íme, ezért van a Szeged365). “Már előre látom a rengeteg negatív hozzászólást, de nem érdekel, mert az internet már csak ilyen. A virtuális térben mindenkit lehet szidni ok nélkül, mindenféle vélt sérelem miatt” – zárta sorait.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb