Közélet

Hamarosan jön a BYD Szeged? A gigavállalat autószállító tengerjárója városunk nevét viselheti

Már hajóflottája is van a BYD-nek az autóexporthoz: a januárban átadott első, nem a tulajdonukat képező, de az igényekre szabott BYD Explorer No. 1. után nem a kettes sorszámot húzzák, hanem a tengerjáró a BYD Hefei nevet kapja, a világelső új generációs járműgyártó egyik telephelye után. A sorminta innen a cég ígérete szerint a BYD gyártóbázisok nevével folytatódik, így remélni lehet, hogy a vállalat által megrendelt hat óriás autószállító egyikére majd a BYD Szeged felirat kerül, írta meg a Világgazdaság.

A CÉG ÍGÉRETE SZERINT A BYD HEFEI UTÁN A BYD GYÁRTÓBÁZISOK NEVÉVEL FOLYTATÓDIK A TENGERJÁRÓK NEVÉNEK SORA

A kantoni hajógyárban elkészült a BYD első, saját tulajdonában lévő autószállító tengerjárója, amely hétezer jármű befogadására képes. A cég vezetői úgy döntöttek, hogy nem írnak hagyományt, s a januárban átadott első, nem a tulajdonukat képező, de az igényekre szabott BYD Explorer No. 1. után nem a kettes sorszámot húzzák, hanem a tengerjáró a BYD Hefei nevet kapja, a világelső új generációs járműgyártó egyik telephelye után. A sorminta innen a cég ígérete szerint a BYD gyártóbázisok nevével folytatódik, így remélni lehet, hogy a vállalat által 2022 októberében sajtóhírek szerint 710 millió dollárért megrendelt hat óriás autószállító egyikére majd a BYD Szeged felirat kerül.

MÁS INFORMÁCIÓK SZERINT A TELJES FLOTTÁT NYOLCTAGÚRA TERVEZIK

Mint írták, más információk szerint a teljes flottát nyolctagúra tervezik, de ez menetközben, a globális kereslet alakulásától függően változhat. Hozzátették, az sincs természetesen kizárva, hogy a BYD hajói bérszállítást is végezzenek hazai szektortársaik megbízásából az úgynevezett roll on-roll off (ro-ro) rendszerű hajókkal. A BYD Explorer No. 1. eddig két európai utat teljesített, elsőként a németországi bremenhaveni kikötőben, másodjára, augusztusban a spanyolországi Santander kikötőjében szabadult meg szállítmányától. 

EURÓPAI ÚTJAIKNAK SZÁMA NAGYBAN FÜGG A KÍNA ÉS AZ EU KÖZÖTT ZAJLÓ VÁMTÁRGYALÁSOKTÓL

Hogy sűrűsödnek-e az európai útjaik, az nagyban függ a Kína- és az EU között zajló vámtárgyalások kimenetelétől. Mint ismert, a szokásos 10 százalékos alapvám felett sávosan, 36,3 százalékig terjedő büntetővámmal sújtják július óta a kínai elektromos autókat a gyártók versenytorzító állami támogatása miatt. 

ILYEN JELLEMZŐKKEL RENDELKEZNEK A FLOTTA HAJÓI

A BYD flottája egyébként sorozatgyártású, azaz nincs és nem is lesz eltérés a kialakításukban. Ennek megfelelően a kantoni hajógyárban

  • 199,9 méter hosszú,
  • 38 méter széles,
  • 9 méter mélyre merülő,
  • 18,5 csomó (34 kilométer per óra) sebességű

tengerjárók készülnek, egy kaptafára. A kínaiak egyébként már a tengeri áruszállításra is vonatkozó, szigorodó kibocsátási szabályoknak is elébe mentek, az óriáshajóikat két fő üzemanyagtartállyal szerelik fel, ezeket cseppfolyós földgázzal (LNG) töltik meg, s ez lesz a hajót mozgásban tartó első számú energiaforrás. 

Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!

App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ

Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!

Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!

Forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb