Közélet

A szegedi Auchan is beszáll a “Még jó” kampányba, mivel évente körülbelül 250 ezer tonna, összesen 380 milliárd forint értékű élelmiszert pazarolunk el

Szemléletformáló kampányt kezdeményez az Auchan Magyarország – közölték a szervezők hétfőn. A belföldi háztartások évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, holott számos termék a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.

A kampányra a termékjelölések tisztázása miatt van szükség, számos termék ugyanis a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.

A VÁSÁRLÓK MATRICÁKKAL JELÖLHETIK MEG A KÖZELI LEJÁRATÚ TERMÉKEKET

A Nébih Maradék nélkül című élelmiszerpazarlás-megelőzési programjának legfrissebb útmutatója ismerteti, hogy melyik élelmiszertípus körülbelül meddig hasznosítható, az Auchan áruházak vásárlói pedig matricákat kapnak, amellyel otthon megjelölhetik a közeli lejáratú termékeket. A kezdeményezéssel arra akarják a fogyasztókat ösztönözni, hogy nézzék át az otthoni készleteiket, hogy azokból minél kevesebb kerüljön a szemetesbe.

A MAGYAR HÁZTARTÁSOK ÉVENTE MAJDNEM 250 EZER TONNA ÉLELMISZERT PAZAROLNAK EL

A Portfolio-hoz eljuttatott közlemény szerint a felvilágosítás azért is indokolt, mert adományként is hozzájuthat valaki minőségmegőrzési időn túli élelmiszerekhez. A belföldi háztartások közben évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, ennek összértéke csaknem 380 milliárd forint – olvasható az Auchan Még jó! kampányának honlapján.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb