Mindenmás

Nyugatról jött az elismerés, a Magyar Posta a világ 20 legjobbja között! Vajon a MÁV mikor lesz ilyen helyen?

A Magyar Posta óriási előrelépést tett a nemzetközi színtéren, hiszen az Egyetemes Postaegyesület (UPU) rangos elismerése alapján a világ 20 legjobb postai szolgáltatója közé került! A „Rising Star” díjat Bernben adták át, ahol minden évben értékelik az egyes posták fejlettségi szintjét. Mit hoz a jövő a többi magyar állami szolgáltató számára?

Az Egyetemes Postaegyesület (UPU) nemrégiben közzétette a világ postai szolgáltatóinak fejlettségi listáját, ahol idén a Magyar Posta hatalmas előrelépést mutatott: a tavalyi 33. helyről a 20. helyre ugrott. A Bernben tartott ünnepi ülésen a Magyar Posta megkapta a „Rising Star” díjat, amelyet azoknak a postai szolgáltatóknak ítélnek oda, akik a legnagyobb fejlődést mutatták az adott évben. Ezzel az eredménnyel a Magyar Posta a V4 országok közül a legjobb helyezést érte el, és egyértelműen bizonyította, hogy képes felzárkózni a 21. századi digitális és fenntarthatósági kihívásokhoz.

Korábbi cikkeinkben is írtunk a Magyar Posta innovatív megoldásairól, például a csomagküldési szolgáltatásaik fejlesztéséről, és most újabb mérföldkövet értek el. A nemzetközi rangsorban elért siker mutatja, hogy a Magyar Posta ügyféligényekhez való alkalmazkodása és technológiai fejlesztései világszínvonalúak. Ez az előrelépés jól példázza, hogy egy magyar állami vállalat képes a globális élmezőnybe kerülni, modern szolgáltatásaival kiemelkedve versenytársai közül.

Azonban nem minden állami vállalat képes ilyen kiemelkedő nemzetközi eredményeket felmutatni. A MÁV (Magyar Államvasutak) esetében, bár a vállalat jelentős szereplő a hazai közlekedési szektorban, a nemzetközi megítélés és rangsorok tekintetében egyelőre elmarad a Posta sikeréhez képest. A Coface CEE Top 500 szerint a MÁV a 48. legnagyobb forgalmú magyar vállalat, és Közép-Kelet-Európában a 435. helyen áll. Bár ez az eredmény elismerésre méltó, a modernizáció és a szolgáltatási színvonal terén még van hová fejlődni, különösen ha a nemzetközi versenyképességet nézzük. A kérdés az, hogy vajon a MÁV képes lesz-e felzárkózni az olyan vállalatokhoz, mint a Magyar Posta.

Ugyanakkor nem minden állami vállalat áll ilyen helyzetben. Az MVM Csoport (Magyar Villamos Művek) már a világ élvonalába tartozik az energiaszektorban. Az MVM a magyar gazdaság egyik motorja, a Coface CEE Top 500 rangsorban Magyarország 2. legnagyobb, és a régió 5. legnagyobb vállalata. Az energiaszektorban kiemelkedő szerepe van a megújuló energiaforrások és a technológiai innovációk terén, melyek révén nemzetközileg is versenyképes megoldásokat kínál​.

A Magyar Posta és az MVM példája azt mutatja, hogy a magyar állami vállalatok képesek világszínvonalú eredményeket elérni, ha képesek alkalmazkodni a modern kor kihívásaihoz. A kérdés csak az, hogy a MÁV mikor lép majd be a nemzetközi élvonalba? Az biztos, hogy van potenciál, de komoly átalakításokra és fejlesztésekre lesz szükség ahhoz, hogy a vasúti szolgáltatások is elérjék a Magyar Posta és az MVM sikerét.

Az Egyetemes Postaegyesület (UPU) székhelye a svájci Bernben található, ahol évente ünnepi üléseket tartanak, hogy értékeljék a világ postai szolgáltatóit. Itt, az UPU központjában kapta meg a Magyar Posta a „Rising Star” díjat, amely a fejlettségi listán legnagyobbat előrelépő postai szolgáltatóknak jár. A rangsor alapján idén a világ 20 legjobb postái közé került a Magyar Posta, ez hatalmas ugrás a tavalyi 33. helyezéshez képest.

A Magyar Postáról legutóbb akkor számoltunk be, amikor az ország egyik leginnovatívabb csomagküldési megoldását vezette be. Az idei előrelépés újabb bizonyítéka annak, hogy a vállalat elkötelezett a modernizáció és a digitális megoldások iránt. A „Rising Star” díjjal elért siker egyértelműen megmutatja, hogy a Magyar Posta folyamatosan képes alkalmazkodni a huszonegyedik század technológiai és gazdasági kihívásaihoz.

Az Egyetemes Postaegyesület évente állít össze egy nemzetközi rangsort a világ postai szolgáltatóiról. Az értékelés olyan szempontokra épül, mint a postai szolgáltatások sebessége, nemzetközi elérése, valamint az, hogy mennyire képesek alkalmazkodni a társadalmi és technológiai kihívásokhoz. A Magyar Posta minden téren kiválóan teljesített, ezért is került fel a legjobbak közé. De vajon mikor fogjuk hasonló elismeréssel látni más hazai szolgáltatókat, mint például a MÁV-ot? Egy biztos: a postai szolgáltató ezen az úton haladva továbbra is nemzetközi szinten is versenyképes marad.

Tudtad, hogy a postai szolgáltatások története egészen az ókori Kínáig és Perzsiáig nyúlik vissza? Ezekben az időkben is a gyorsaság és pontosság volt a kulcsfontosságú tényező, akárcsak ma. A modern korban azonban a digitalizáció és a fenntarthatóság is meghatározóvá vált, amelyhez a Magyar Posta kiemelkedően alkalmazkodott, és ezzel a huszonegyedik századi ügyféligényekre is választ ad.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb