Fordulat jöhet a büntetővámoknál? A szegedi BYD-gyár mintapélda lehet
Bár a kínai gyártók bemutatták a hosszabb távú európai stratégiájukat, miszerint külföldi üzemek építésével akarják megkerülni az autóik importját korlátozó intézkedéseket, mely során több mint kétszeresére akarják emelni a Kína határain kívül lévő gyártókapacitásaikat néhány éven belül. Ez részben választ ad a büntetővámokra, elképzelhető azonban, hogy az eddig megismert tervekhez képest változik a forgatókönyv.
FOLYNAK A TÁRGYALÁSOK
Az uniós országokat képviselő Európai Bizottság és a pekingi kormány kereskedelmi minisztérium megállapodott abban, hogy tovább folytatják a tárgyalásokat a Kínában gyártott elektromos autók importjáról az uniós országokba – adta hírül a Reuters. Valdis Dombrovskis, az Európai Bizottság kereskedelmi biztosa és Vang Ven-tao, a kínai kormány kereskedelmi minisztere videóhívásban egyeztetett az ügyben, amelynek alapján Kínában folytathatják a tárgyalásokat.
EXTRA TERHET RÓNAK A KÍNÁBAN GYÁRTOTT, EURÓPAI PIACRA SZÁNT AUTÓKRA
A jelenlegi képlet szerint novembertől lépnének életbe a büntetővámok, amelyek a 10 százalékos alapszint felett egyes autógyártók esetén 35,3 százalékos extra terhet jelentenek a Kínában gyártott európai piacra szánt autóknál. A tarifa gyártónként változó, attól függően, hogy melyik kínai cég milyen mértékben volt hajlandó együttműködni az Európai Bizottság szakértőivel.
BESZÜNTETNÉK AZ EURÓPAI SZESZES ITALOK MEGVÁMOLÁSÁT ELŐKÉSZÍTŐ KÍNAI VIZSGÁLATOT
Mint a Totalcar fogalmazott, még a tarifák elfogadása előtt nyolc körben tárgyaltak a felek, a kínai források szerint jelentős távolság marad az álláspontok között. Peking arra kérte az EU-s szakértőket, hogy ne tárgyaljanak külön-külön az autógyártókkal. A kínai álláspont szerint a gyártók megkülönböztetése aláássa a megállapodás lehetőségét, Pekingnek ugyanis minden kínai autógyártó egyformán kedves. Dombrovskis fel akarja vetni a tárgyalásokon az európai szeszes italok – elsősorban a brandyk – esetleges megvámolását előkészítő kínai vizsgálat beszüntetését. Ezt a villanyautók büntetővámjára válaszul indították.
A SZEGEDI BERUHÁZÁS PÉLDAÉRTÉKŰ LEHET
A legújabb hírek szerint elsősorban egy akkumulátorkapacitástól függő, változó minimális ár jöhet szóba a tervezett büntetővámos megoldás helyett. Emellett befektetési kötelezettségeket vállalhatnának a kínaiak, ez egyben akár azt is jelentheti, hogy a BYD szegedi beruházása példaértékű lehet az Európai Unióban.
Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk!
App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ
Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!
Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!