Forradalom, online mágia, szabadság, minden: mindörökre megváltozhat a netes böngészés és nem lesznek többé zavaró hirdetések? Félelmetes vetélytársra akadt a Google
Az OpenAI bejelentette mesterséges intelligenciája ChatGPT jelentős átalakítását. Mostantól kezdve a chatbot képes lesz arra, hogy – akárcsak a Google – keresgéljen a neten, majd ennek megfelelően adjon válaszokat a felhasználó kérdéseire.
Egy rövidebb tesztidőszak után elindította az OpenAI a ChatGPT Search szolgáltatást, ami a pár hónapja bemutatott GPT-4o modellre építő kereső. A frissítésnek köszönhetően átalakul a népszerű chatbot használatának élménye, miután a netes keresésre szakosodik, egyfajta alternatív módot kínálva az információk online megkeresésére és felhasználására. Ezzel pedig közvetlenebb versenybe kerül a chatbot mögött álló OpenAI a Google-lel.
AZ MI-ESZKÖT A LEGFRISSEBB INFORMÁCIÓKKAL KÉPES VÁLASZOLNI, AZ ELAVULT ADATOKNAK BEFELLEGEZHET
Miután a felhasználó kérdezett, a ChatGPT Search releváns információkat és fényképeket szed le az internetről, illetve linkekkel is szolgál a megfelelő forrásokhoz. Ezután további kérdéseket/kéréseket lehet feltenni neki a folyamatban lévő keresés finomításához. Mindebben az a jó, hogy a MI-eszköz a legfrissebb információkkal képes válaszolni a kérdésekre, és nem olyan adatokkal, amelyek esetleg már elavultak. Ahelyett tehát, hogy külön termékként indult volna el, a webes keresést integrálták a ChatGPT meglévő felületébe. A funkció a lekérdezések alapján határozza meg, hogy mikor kell elérni a webes találatokat, bár a felhasználók manuálisan is indíthatnak internetes kereséseket.
OLYAN KIADÓK CIKKEIRE TÁMASZKODIK MAJD, MELYEKKEL A FEJLESZTŐJE SZERZŐDÉSEKET ÍRT ALÁ
Valószínűleg nem meglepő, hogy a keresési funkciót az OpenAI támogató Microsoft Bing keresőmotorja hajtja, miután a redmondi cég lelkes támogatója az OpenAI-nek. Emellett olyan kiadók cikkeire is támaszkodik, amelyekkel a mesterséges intelligencia fejlesztője szerződéseket írt alá. Ilyen például a Wall Street Journal, a News Corp., az Associated Press, a Financial Times, a Time, az Axel Springer, a francia Le Monde és a spanyol Prisa Media. Az OpenAI azt is elmondta, hogy bármely webhely vagy kiadó eldöntheti, hogy megjelenjen-e a ChatGPT keresésben. „A mostani változtatások hasznosabbá és pontosabbá teszik a ChatGPT-t” – mondta egy interjúban Varun Shetty, az OpenAI médiapartnerségi vezetője, hozzátéve, hogy biztosak abban, hogy az, hogy a chatbot képes az internetre menni, javítja a válaszok relevanciáját és csökkenti a hallucinációkat. (Ez utóbbi esetben a chatbot „kitalál” valamit, ami nem igaz vagy nem kapcsolódik a kérdéshez.)
ITS’ MAGIC, FORRADALOM, SZABADSÁG ÉS SZERELEM, BÖNGÉSZŐ MENNYORSZÁG, MINDEN: NEM LESZNEK ZAVARÓ HIRDETÉSEK
A keresőmotorhoz minden ChatGPT Plus és Team felhasználó hozzáférhet, a következő hetekben pedig a vállalati és oktatási ügyfelek is. Néhány hónap múlva pedig az ingyenes felhasználók is kipróbálhatják, hogy milyen keresési élményt kínál nekik az OpenAI és a mesterséges intelligencia. Logikusnak tűnhet a kérdés, hogy miért válassza a felhasználó a ChatGPT-t a Google-keresés helyett. Talán a legegyértelműbb ok, hogy nincsenek zavaró hirdetések. Míg a Google köztudottan sok pénzt keres a keresési eredményekben elhelyezett hirdetésekkel, az OpenAI projektvezetője, Adam Fry szerint jelenleg „nincs terv” a ChatGPT-ben történő hirdetésre. Viszont az vitathatatlan, hogy a mesterségesintelligencia-alapú keresés működtetése drágább, mint a hagyományosé, így kérdéses, hogyan fogja ezt az OpenAI finanszírozni a nem fizetős felhasználók esetében. Állítólag olyan tervek vannak, hogy az ingyenes felhasználóknak bizonyos korlátozásuk lesz arra vonatkozóan, hogy milyen gyakran használhatják legújabb keresési modellt.-foglalta össze a HVG.