Szegedről tartottak Békéscsabára, de kigyulladt a szállítójármű: elégtek a katasztrófavédelemnél dolgozók személyes adatait tartalmazó papírok
Ellenőrzi az adatvédelmi hatóság azt a tűzesetet, amely során munkaügyi papírok égtek el egy katasztrófavédelmi szállítójárműben. Mindez még májusban történt, az iratokat a katasztrófavédelem autója Szegedről Békéscsabára szállította a Magyar Államkincstár megbízásából.
A Belügyi, Rendvédelmi és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (BRDSZ) szerint a nyugdíj megállapításához szükséges dokumentumokról lehet szó, erről az Államkincstár küldött tájékoztatást több vármegyei katasztrófavédelmi igazgatóságnak augusztusban. Egyelőre nem tudni, hány dolgozót érinthet az adatvesztés.
EDDIG TISZTÁZATLAN AZ ÜGY
A HVG azt írja, hogy az Államkincstár levelet küldött kilenc vármegyei katasztrófavédelmi igazgatóságnak, ahol tájékoztatták őket az esetről, és az adatvesztés lehetséges következményeiről is. A levélben azt írják, hogy a dolgozók papírjainak átszállítására munkaszervezési okokból volt szükség, az iratok megsemmisülése „eddig tisztázatlan, jelenleg a szakhatóság kivizsgálása alatt álló körülmények között” történt – közölték. A levélből kiderül, hogy a megsemmisült iratokra szükség lehet a nyugdíj megállapításakor, így ha később kiderül, hogy valakinél hiányoznak ezek az adatok, akkor a kormányhivatalnál kell adategyeztetési eljárást kezdeményeznie.
NEM TUDNI, HÁNY EMBER PAPÍRJA ÉGETT EL
A Magyar Államkincstár azt válaszolta a HVG megkeresésére, hogy „a balesetet szenvedett jármű Szegedről, a Csongrád-Csanád Vármegyei Igazgatóságról Békéscsabára, Békés Vármegyei Igazgatóságra szállított dokumentumokat. A Kincsár ügyfeleinek adatait minden esetben a jogszabályoknak megfelelően kezeli”. Bárdos Judit, a BRDSZ elnöke azt mondta, ahogyan az igazgatóságok, a szakszervezeteknek sem árulták el, hogy pontosan hány ember papírja égett el.