- Hirdetés -68089a56efbe0f8cb4cf5ca4
- Hirdetés -68089a30efbe0f8cb4cf5c8b
KözéletSmart Szeged

Újabb bejelentés, Lázár Jánostól: 175 milliárdot költenek a Szeged-Kiskunfélegyháza vasútvonalra

- Hirdetés -6800dd71efbe0f8cb4cc162f

Magyarország kormánya az elmúlt száz esztendő legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő két évben, melynek során mintegy 600 milliárd forintot tervez költeni a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására – jelentette be az építési és közlekedési miniszter csütörtökön Kecskeméten.

Lázár János – miután egy hete Szegeden tett bejelentéseket Botka László társaságában – a Szemereyné Pataki Klaudia kecskeméti polgármester vezetésével zajló „ÉKM-csúcs Kecskemét” plenáris találkozót követő városházi sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben, és ennek eredménye az is, hogy a korábban agrárváros Kecskemét mára ipari várossá vált. A hódmezővásárhelyi politikus szerint nagyrészt a polgármester és csapatának érdeme, hogy a városban „a semmiből létrehozták Európa egyik legfontosabb és Magyarország legnagyobb autóipari centrumát„ vagyis az, hogy megszületett Kecskeméten a legnagyobb európai Mercedes-gyár és Magyarország legnagyobb autóipari gyártókapacitása.

- Hirdetés -67ece352efbe0f8cb4c12423

A miniszter bejelentette, hogy az újonnan épülő szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében újjáépítik a Szeged–Kiskunfélegyháza és a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonalat.

  • Lázár János hangsúlyozta: a vasútfejlesztés egyik oka a munkaerő-mobilitás igénye, hogy a munkába járók könnyebben jussanak el a munkahelyeikre, a másik az árumobilitás, hogy a termékek könnyebben jussanak el a nyugat-európai piacokra.
  • Először a Kiskunfélegyháza-Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását – mondta.
  • Mint kifejtette, mindkét beruházás érinti Kecskemétet, akárcsak a szintén két szakaszban megvalósuló lajosmizsei vasútvonal újjáépítése Budapest irányába. Először a Kecskemét-Dabas szakasz munkálatai zajlanak majd, mintegy 190 milliárd forintból, majd a Dabas-Budapest szakasz következik, amelyre 177 milliárd forintot költenek. A vonalak kiépítésére, villamosítására és korszerűsítésére európai uniós források mellett a magyar állam hitelt is vesz fel – tette hozzá.

- Hirdetés -68088d1cefbe0f8cb4cf554c

- Hirdetés -68089d04efbe0f8cb4cf5e2c
- Hirdetés -67ece37defbe0f8cb4c12447- Hirdetés -6800de98efbe0f8cb4cc16f7- Hirdetés -6800dee1efbe0f8cb4cc1727- Hirdetés -6800df77efbe0f8cb4cc178e- Hirdetés -6800dfb7efbe0f8cb4cc17c4- Hirdetés -6800e27fefbe0f8cb4cc1989- Hirdetés -6800faacefbe0f8cb4cc286b- Hirdetés -68088d40efbe0f8cb4cf5567

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb