Tízből hét vonat pontosan közlekedett novemberben a MÁV szerint, a szegedi vonalakon viszont több fennakadás is volt az előző hónapban
A MÁV legfrissebb, vasárnap közzétett jelentése szerint novemberben a vonatok valamivel több mint 70 százaléka közlekedett pontosan, ami az októberi teljesítményhez képest visszaesést jelent – derül ki a MÁV-csoport november havi riportjából.
Most második alkalommal jelent meg a riport, amely az előző hónap közlekedési közszolgáltatásokra vonatkozó adatait és azok összefüggéseit mutatja be közérthető módon. Az adatközlés és -feldolgozás eltérő folyamatai miatt legelőször a vasúti menetrendszerűség adatainak bemutatására van mód, míg az autóbuszos forgalmi adatokat az adott hónap közepéig dolgozzák fel – számolt be róla az Indóház vasúti szakportál. A jelentés rámutatott, a novemberi havazás a vasúti közlekedés számos kulcsfontosságú pontján okozott jelentős problémákat, melyek az országos hálózat működésére is kiterjedtek. A szolnoki és kelenföldi váltófűtési rendszerek meghibásodásai, a felsővezetékekre dőlő fák miatti zárlatok, valamint a Kelenföldi pályaudvar térségében bekövetkezett, Nyugat-Magyarországot is érintő nagy kiterjedésű felsővezeték-szakadás mind hozzájárultak az eljutási idők jelentős növekedéséhez – írja Liner.hu.
AZ OKTÓBERI JAVULÓ TENDENCIÁT KÖVETŐEN ISMÉT VISSZAESÉS TAPASZTALHATÓ
Ha ez nem lenne elég, a Déli pályaudvar közelében történt incidens szintén rontotta a menetrend betartásának esélyeit. A műszaki problémák és a havazás miatti kárelhárítás időigénye mellett a mentesítő járatok megszervezésének nehézségei is szerepet játszottak a késések számának növekedésében. Novemberben a több mint 93 ezer közlekedő vonatból 445 járat késett 60 és 120 perc között, míg 80 járat késése meghaladta a két órát. Ezek az adatok az októberi javuló tendencia után ismét romlást mutattak.
HEGYI ZSOLT SZERINT A MAGYAR VASÚTI HÁLÓZAT MŰKÖDÉSE RENDKÍVÜL ÖSSZETETT
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán hangsúlyozta, a magyar vasúti hálózat működése rendkívül összetett, így már néhány kulcsfontosságú pont egyidejű problémája is jelentősen befolyásolja az egész ország közlekedését. Elmondása szeritn akár egyetlen kritikus nap is képes rontani egy teljes hónap menetrendszerűségi statisztikáit.Hegyi Zsolt hozzátette, hogy az öt pontból álló akcióterv keretében végzett pályafelújítási munkák a legproblémásabb pontokon erősítik meg a hálózatot. Emellett 2024 januárjában megkezdi működését az Országos Haváriaközpont, mely nemcsak az utasok tájékoztatását javítja, de a gyorsabb tovább utaztatást is segíti. Novemberben egyébként a Szeged környéki vasútvonalakon is akadtak gondok, lerobbant tehervonat, de a biztosítóberendezés meghibásodása is késéseket okozott: