“Sajnos attól, hogy valamire rámondják, hogy zöld, még nem lesz az” – keményen kifejtette véleményét a szegedi kerékpárosklub az új utcai parkolók kapcsán
Hétfőn adták át az Agyagos utcában kialakított 69 új parkolóhelyet, amelyek hozzájárulnak a környék közlekedési kényelméhez és rendezettségéhez – osztotta meg a hírt tegnap Botka László. Az új parkolók kapcsán a CM365 – Magyar Kerékpárosklub Szeged is megszólalt. Mint írták, az Agyagos utcában hiába lett kényelmesebb leparkolni a zöld terület helyére épített parkolóban, ha a piros lámpánál nem lesz rövidebb a sor, és ezzel a Belvárosban sem lesz több parkoló.
AZ AUTÓFORGALOM EGYRE HÍZIK
“Képzeljük el, hogy valaki egyre csak hízik, és szorítja a nadrág, ezért dietetikushoz fordul tanácsért. Ő pedig ad neki egy nagyobb nadrágot, hogy kényelmes legyen, hízhasson tovább. Elég vicces lenne, nem? Ez történik most a szegedi közlekedésben. Az autóforgalom egyre hízik, és mikor már nem fér, akkor nagyobb területet biztosítanak neki, hagy hízzon tovább, a kényelem jegyében” – emelte ki a CM365 – Magyar Kerékpárosklub Szeged a közösségi oldalán, akik szerint ez már nem túl vicces.
TÖBB ÉVTIZEDES LEMARADÁSBAN VAN A MI SZEMLÉLETÜNK
Úgy vélik, hogy az Agyagos utcában hiába lett kényelmesebb leparkolni a zöld terület helyére épített parkolóban, ha a piros lámpánál nem lesz rövidebb a sor, a Belvárosban nem lesz több parkoló. “Az egyre forgalmasabb utak mentén gyalogolni, biciklizni, vagy éppen lakni pedig nem kényelmes, éppen, hogy kényelmetlenebb, a nagy forgalomban a tömegközlekedés is lassul. A lég- és zajszennyezés káros az egészségre is, és a nagy forgalom nagyobb balesetveszélyt jelent” – hangsúlyozták, majd hozzátették, hogy erre sok európai (és más kontinensen lévő) városban rájöttek már, hozzájuk képest a mi szemléletünk több évtizedes lemaradásban van, és amikor nincs uniós támogatás, akkor ez egyértelműen láthatóvá válik.
ÉSSZERŰ VÁROSTERVEZÉS
Kiemelték, hogy “az elhízás ellenszere nem a nagyobb nadrág, hanem pl. a tudatos táplálkozás, életmódváltás, úgy az egyre több autónak sem a több parkolóhely (pláne zöldterületen) a megoldása, hanem az észszerű várostervezés (pl. kompakt város, 15 perces város), a jobb közösségi közlekedés, a mikromobilitás, a járműmegosztó-szolgáltatások, ezek kombinálása, és az autózás iránti kereslet tudatos mérséklése. Mindez azok érdeke is lenne, akik kénytelenek autót használni.”
ATTÓL, HOGY VALAMIRE RÁMONDJÁK, HOGY ZÖLD, MÉG NEM LESZ AZ
“Sajnos attól, hogy valamire rámondják, hogy zöld, még nem lesz az. A zöldterület lekövezése autóknak nem zöld semmilyen tekintetben sem. Ez önbecsapás, greenwashing, a problémák elodázása, rövidtávú népszerűség keresése a jövő kárára. A legszomorúbb ebben az egészben, hogy erre Szegeden is rá fogunk jönni, csak akkor már késő lesz, rengeteg pénzbe, időbe, és energiába kerül helyrehozni a tömeges autózás támogatásával okozott károkat” – hangsúlyozták.