Smart Szeged

Két-három év alatt éri majd el a teljes kapacitást a BYD gyára Szegeden, végül tizenkétféle autó készülhet

Mint tegnap megírtuk, bejelentették, hogy melyik két modellt fogják elsőként gyártani az épülő BYD-gyárban Szegeden. Stella Li, a BYD európai vezetője a Capital üzleti magazinnak adott, kedden megjelent interjúban elmondta, hogy a Dolphin és az Atto 3 lesz az első két modell, amit gyártani fognak, ám most az is kiderült, hogy összesen 12 modellel terveznek Szegeden.

Mint kiderült, a Dolphin és az Atto 3 lesz az első két típus, amelynek elkezdik a gyártását Szegeden. Ezek nem a cég hazai piacát meghódító ultraolcsó modellek. A Dolphin a lap beszámolója szerint a Volkswagen ID.3-hoz vagy Golfhoz hasonlítható, míg az Atto 3 hasonló kategóriás SUV. A harmadik, európai piacra szánt BYD autó pedig a kettő közötti Atto 2 lehet.

KÉT-HÁROM ÉV ALATT ÉRI EL A TELJES KAPACITÁST A BYD SZEGEDEN

A Világgazdaság szerint a BYD korábban azt is tervezte, hogy a Seagull kisautó európai változatát is piacra dobja, és ez nem is változott, ám az csak a negyedik modell lesz a cég kínálatában a kontinensen. Az is kiderült, hogy a szegedi gyár 2025 végén kezdi meg a termelést, ami Li szerint két-három év alatt éri el a teljes kapacitást. A Volkswagen így az olcsó modellek terén megelőzheti a kínai céget, hiszen a német gyártó 2026-ra tervezi az ID.2-t, amely 25 ezer euró (10 millió forint) alatti áron indulna.

TIZENKÉTFÉLE AUTÓT GYÁRTHATNAK MAJD SZEGEDEN

A BYD európai vezetője azt is elmondta, hogy a cél az, hogy lépésről lépésre, modellenként bővítsék az európai kínálatot, így a szegedi gyárban végül tizenkétféle autó készülhet. Ennek eredményeként az import is teljesen megszűnhet, a cég az európai piacot európai gyárakból fogja ellátni. A hazai piacát két éve uraló vállalat Európát egyelőre nem hódította meg,  Németországban október végéig idén mindössze 2157 autót adott el annak ellenére, hogy a nyári labdarúgó-Eb egyik szponzora a BYD volt.

PLUG-IN HIBRIDEK IS JÖHETNEK

Az elektromos autózás terjedésének európai lassulása miatt a cég most már nem csak az elektromos autókra fókuszál a kontinensen, de több plug-in hibridet is piacra tervez dobni. Li szerint ez egyfajta kapudrogként szolgálhat az európai vásárlók számára, akik miután megszokják az elektromos töltést, és megtapasztalják az elektromos hajtás előnyeit, könnyebben fognak tisztán elektromos modellekre váltani.

Láttál valamit, amely izgalmas, érdekes vagy hasznos lehet a Szeged365 Family többi tagja számára is? Töltsd le a vadonatúj applikációnkat, küldj fotót és légy a tudósítónk! 

App Store: https://apple.co/3ZdLaYm
Google Play: https://bit.ly/3LSOTHJ

Kövess a Szeged365 TikTok, Facebook és Instagram oldalakon is!

Köszönjük, hogy a virtuális családtagunk vagy!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb