Brazília szerint emberkereskedelem áldozatai lettek a BYD ottani telepén dolgozó munkások

Nem csak Szegeden épít gyárat a BYD, hanem Brazíliában is. A brazil munkaügyi hatóságok szerint viszont emberkereskedelem áldozatai voltak azok a kínai munkások, akik a kínai elektromos járműveket gyártó gyár, a BYD egyik brazíliai építkezésén dolgoztak.
A Telex azt írja, hogy pár napja 160 munkás „megmentéséről” adott ki közleményt a brazil munkavédelmi felügyelet (MPT) a BYD bahiai gyárának építkezésén tartott szemléje után. A hatóság tájékoztatása szerint a tapasztalt munkakörülmények leginkább „a rabszolgasághoz” voltak hasonlók. A munkásokat „megalázó” körülmények között tartották, megfosztották útlevelüktől és visszatartották fizetésüket. Le is állították a BYD brazíliai gyárának építését.
SZÁLLODÁKBAN HELYEZTÉK EL A MUNKÁSOKAT
A Reuters szerint a BYD ezután közölte, hogy azonnal megszakították a kapcsolatokat a gyárukat építő céggel a Jinjiang Construction Brazillal. Ezt végül nem tette meg, helyette a kínai média egy részét és más sajtóorgánumokat kezdte azzal vádolni, hogy „alá akarják ásni Brazília és Kína kapcsolatát”. A két cég most a munkaügyi hivatal közleménye szerint szállodákban helyezte el a munkásokat addig, amíg meg nem oldódik ügyük. Egyik cég sem kommentálta a döntést, de a Jinjiang visszautasította azt a korábbi megállapítást, hogy a munkások „rabszolgatartásra emlékeztető körülmények között” dolgoztak. Ez a BYD és a Jinjiang szerint „pontatlan és félrevezető” a megállapítás.
2025-BEN NYÍLNA MEG A GYÁR BRAZÍLIÁBAN ÉS SZEGEDEN IS
A BYD bahiai üzeme a tervek szerint 2025-ben nyílna meg. A BYD 150 ezer autó gyártására alkalmas gyárat épített kezdetben azért, hogy jövőre megkezdhesse a gyártást Brazíliában. A BYD Brazíliában a kínai terjeszkedés szimbólumává vált. Mindeközben gőzerővel zajlik a szegedi BYD gyár építése is, amely leghamarabb 2025 végén indítja be termelését.