Smart Szeged

Óriási pofont kaphatnak 2025-ben a kínai autók, a szegedi BYD lehet a mentsváruk

A kínai autóexport bővülése várakozások szerint jelentősen lassulhat 2025-ben 2024-hez képest – adta hírül a Reuters, akik hozzátették, hogy a jelenség legfőbb okai az Európai Unióban bevezetett büntetővámok, amelyek egyetlen “ellenszere” a Szegeden épülő BYD gyár lehet.

A kínai autóexport bővülése várakozások szerint jelentősen lassulhat 2025-ben 2024-hez képest. A Reuters Totalcar által szemlézett cikke szerint – a Kínai Személyautó-gyártók Szövetségének (CPCA) adatai alapján – 2024-ben 25 százalékkal, 4,8 millió autóra nőtt a kivitel, ami minden bizonnyal azt jelenti, hogy az ország autóipara immáron második éve előzi meg ezen a téren a japán autógyártást. A szigetország autóipari szövetsége szerint ugyanis Japán autóexportja 2024 első 11 hónapjában 4,3 százalékkal, 3,82 millió autóra csökkent. Ez azt vetíti előre, hogy az egész éves export sem volt nagyobb a kínai kivitelnél.

A CPCA ugyanakkor arra számít, hogy 2025-ben tíz százalékra lassul az export növekedési üteme. Ennek legfőbb okai az Európai Unióban bevezetett büntetővámok, miközben az oroszországi kivitel is csökkenhet. A teljes külföldi értékesítésen belül az elektromos meghajtású autók exportja várhatóan stagnálni fog – mondta Csuj Tung-su, a CPCA főtitkára. Ez jókora változás lesz a 2024-hez képest, amikor az akkumulátoros és a konnektorból tölthető autók kivitele 24,3 százalékkal, 1,29 millió autóra nőtt.

Az európai import korlátozása ellen csak a BYD rendelkezik igazi gyógyszerrel, amely Szegeden épít gyárat az Európai Unión belül. A kínai autók legfőbb exportpiacai Oroszország, Mexikó és az Egyesült Arab Emirátusok. Miközben ezeken a piacokon nőttek a kínai autók eladásai 2024-ben, a thaiföldi, az ausztráliai és a brit kivitel csökkent.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb