Áprilisban érkezik a MÁV új alkalmazása, amelyben vissza tudjuk majd kérni a pénzünket, ha késik a vonatunk
Új applikációt fejleszt a hazai vasúttársaság MÁV+ néven, amely jövő áprilisban fog indulni – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter.
A tizedik vállalást is bejelentette a MÁV fejlesztését illetően Lázár János építési és közlekedési miniszter. Facebook-oldalán közzétett videójában ismertette, hogy MÁV+ néven bevezetnek áprilistól egy applikációt amely hétről-hétre bővül majd újabb szolgáltatásokkal. Elérhető lesz például a “késési biztosítás” funkció is, amelynek bekapcsolásával érvényesíthető lesz a 20 perc késés utáni kártérítés.
A HVG írta meg korábban, hogy a MÁV nyilvánosan közzétett adataiból csak egy közelítő becslést lehet készíteni, hogy hány vonat késett 20 percnél többet, mert azokat úgy adják meg, hogy a 16-30 perc közötti késés idősávja az egyik kategória. Ez alapján azt tudjuk, hogy
- augusztusban a 97 452 vonatból 8934 késett legalább 16 percet,
- szeptemberben 93 842 vonatból 7435,
- októberben 96 907-ből 7272,
- novemberben pedig 93 063-ból 8014.
Ebből kellene tehát kivonni még a 16-20 perc között késő vonatok számát, ha azt közölnék nyilvánosan.
A MÁV tízpontos intézkedési csomagjába beletartozik még az applikáción és a késési biztosításon kívül az is, hogy felújítják a vasúthoz tartozó WC-ket, biztosítanak az InterCity-ken takarítókat menet közben is, ezer új autóbuszt vásárolnak, fejlesztik a mozdonyflottát, új IC-kocsikat szereznek be, a GYSEV átvesz pár feladatot a vasúttársaságtól, erősítő buszjáratokat vezetnek be és klímagaranciát is vállalnak.