Szerdán újraindul a vonatforgalom Szeged-Rendezőnél, mutatjuk a rendkívüli menetrendet
Mint korábban megírtuk óriási károkat okozott az, hogy szombat délután Szeged-Rendező állomásnál kisiklott a Metrans 490 méter hosszú tehervonatának két kocsija. Szerda hajnaltól megkötésekkel újraindul a vonatforgalom. Információink szerint 5 km/h-s sebességkorlátozás lesz az érintett szakaszon, ezért jóval tovább lesz lezárva a sorompó, ami rossz hír a Kecskésen, Hattyason és Gyálaréten lakóknak is.
A MÁV közleményében az áll, hogy szerda hajnaltól korlátozásokkal újraindul a vonatforgalom Szeged-Rendezőnél, így a térségben legnagyobb utasforgalmat bonyolító Napfény InterCityk Szegedig utazó vagy onnan induló utasainak már nem kell pótlóbuszra átszállniuk Kiskundorozsmán.
SZERDÁTÓL ERRE LEHET SZÁMÍTANI
- A baleset után ideiglenesen helyreállított pályaszakaszon – a tavaszra tervezett teljes karbantartásig – sebességkorlátozást vezettek be, tudomásunk szerint 5 km/h-t, ezért az IC-k menetideje megnő.
- A Szeged-Kiskunfélegyháza közti személyvonatok továbbra is csak Kiskundorozsmáig közlekednek és onnan is indulnak, Kiskundorozsma és Szeged, Indóház tér között pótlóbuszra kell átszállni – kivéve a Szegedről 6:07-kor induló vonat (7027).
- Nem kell pótlóbuszra átszállni a Nyugati pályaudvarról 22 órakor induló személyvonatról (7028), valamint a Szegedről 3:25-kor Budapestre induló személyvonat (7029) is a teljes útvonalán közlekedik.
- A Szeged-Orosháza-Békéscsaba közötti személyvonatok ismét Szeged állomásról indulnak az eredeti menetrendjük szerint, viszont az ellenkező irányból Rókuson hosszabb ideig várakoznak, ezért Szeged állomásra később érkeznek.
- A Napfény IC-k és a békéscsabai személyvonatok átszálló utasai számára Kiskundorozsma és Szeged-Rókus között közvetlen pótlóbusz közlekedik, ezért az IC-k mindkét irányban megállnak Kiskundorozsmán.
- A Szeged-Röszke-Szabadka vonalon is újraindul a vonatforgalom, azonban a végleges helyreállításig, várhatóan tavaszig – Szeged-Rendező állomás csökkentett kapacitása miatt – a délutáni vonatok helyett a magyarországi szakaszon pótlóbusz közlekedik (7304, 7306, 7305, 7307), így biztosítva, hogy a Napfény IC-k közlekedésében ne legyen fennakadás.
HATALMAS KÁR KELETKEZETT A BALESET KÖVETKEZTÉBEN
Információink szerint úgy néz ki, hogy sajnos nem lesz zökkenőmentes az újraindulás, hiszen a kisikló tehervonat kerekei leugrottak a sínekről a kavicságyra, és hosszú szakaszon taroltak.
A balesetben tönkrement
- négy darab váltó,
- a teljes elektronika,
- a jelzőberendezések,
- de szétroncsolódtak a vasúti talpfák is,
- valamint a komplett alapzat.