Smart Szeged

Hasít a Szegedre érkező BYD, miközben a legtöbb autógyártó szenved

A nagyon jól sikerült 2024-es év után kiemelkedően erősen zárta az idén januárt is a Szegedre gyárat építő BYD. A kínai cég egy év alatt másfélszeresére tudta növelni az eladott autói számát, miközben a legtöbb autógyártó szenved.

A BYD tavaly az eladott autók száma alapján a világ hetedik legnagyobb autógyártója volt. Az év utolsó három hónapja azonban nagyon jól sikerült, havonta legalább félmillió autót adtak el, amivel a BYD ideiglenesen a világ második legnagyobb autógyártójává lépett előre – írja a Portfolio.

AZ ÉV ELEJE A LEGGYENGÉBB RÉSZE AZ ÉVNEK

A 2024 év végi eladásokhoz képest idén januárban alaposan visszaesett az eladás, de az év eleje – más autógyártóknál is – az egyik leggyengébb része az évnek. Nem is így érdemes nézni a lap szerint, hanem úgy, hogy idén januárban 49 százalékkal több autót adott el a BYD, mint egy évvel korábban. Ami nyilvánvalóan azt is jelenti, hogy egyre nagyobb szeletet hasít ki a globális autóipari tortából, mivel az eladások csak egy számjegyű mértékben növekednek világszerte. Összesen 300,5 ezer autót adott el a kínai gyártó, ebből teljesen elektromos autó 125,4 ezer darab volt, 19 százalékkal több, mint egy éve.

A plugin hibrideknél még nagyobb, 79 százalékos volt a növekedés az eladásokban, 179 ezer hibridet adott el a cég.

A BYD az autóinak nagy részét még mindig Kínában adja el, Kínán kívüli 66 ezer autót adott el a vállalat januárban, 83 százalékkal többet, mint egy éve.

120 IPARI ROBOTOT SZÁLLÍTANAK SZEGEDRE

Nagyban épül a BYD szegedi üzeme, a gyártósor festési technológiájának biztosítására pedig a német Dürr céget választották, amely világszinten vezető a festési és gyártósori megoldások terén. Városunkba 120 ipari robotot szállítanak majd.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb