Szegedi Rakpart komplex fejlesztése, a Búvár-tó és környezetének rendezése, a Belvárosi Híd felújítása – pénteken közgyűlés, ahol Szeged gazdasági programjának tervezetéről is döntenek a képviselők

Pénteken, azaz április 11-én reggel 9-től tartja következő rendes ülését Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése a Városháza Dísztermében. A képviselők ezúttal olyan témákat fognak érinteni, mint
- az önkormányzat 2024. évi zárszámadása,
- Szeged MJV Önkormányzatának Gazdasági Programja,
- a szegedi ÓVI és a Kövér Béla Bábszínház igazgatóinak megbízásának meghosszabbítása,
- illetve Dávid Lajos domborműves emléktáblájának kihelyezése.
Ami igazán érdekes ezekből, az például Szeged gazdasági programja, ami a hivatalos előterjesztés szerint a 2025–2029 közötti időszakra vonatkozik, és olyan stratégiai jelentőségű terv, amelynek célja a város hosszú távú fejlődése, versenyképességének erősítése és fenntartható működésének biztosítása.
KELLENE AZ EU-S PÉNZ
A Botka László által szignózott előterjesztés szerint “a program végrehajtásának egyik legfontosabb alapja, hogy a város megkezdhesse az EU-s támogatások felhasználását, amelyek jelenleg a Magyarországgal szembeni jogállamisági aggályok miatt felfüggesztés alatt állnak. A gazdasági program célja – a korábbiakkal egyezően – továbbra is az, hogy Szeged régiós szinten vezető tudás- és gazdasági központként működjön, amelyet a tudomány, az innováció, valamint intelligens gazdasági megoldások jellemeznek.”
KIEMELT FIGYELEM A BYD GYÁRÁNAK
Azt is kiemelték benne, hogy a fejlesztési prioritások között szerepel a kutatás-fejlesztés és innováció támogatása, együttműködésben a Szegedi Tudományegyetemmel. Ennek érdekében a város támogatni kívánja új technológiai parkok és innovációs központok létrejöttét. Szeged város önkormányzata kiemelt stratégiai célként kezeli a helyben működő gazdasági szereplők támogatását és megerősítését. E célkitűzés keretében különös jelentőséget tulajdonít a világ vezető elektromosautó-gyártójának számító BYD szegedi gyárának megépítéséhez, valamint a termelés mielőbbi felfutását támogató önkormányzati intézkedések meghozatalához. Úgy vélik, hogy fontos továbbá, hogy a város a BYD-gyár környezetében megnövekvő közúti, vasúti, közműhálózati és egyéb infrastrukturális igényeket a termelés felfutásával párhuzamosan ki tudja elégíteni, annak érdekében, hogy a közszolgáltatások zavartalanul működhessenek.
A gazdasági program egyébként olyan terveket tartalmaz a következő pár évre, mint
- a Búvár-tó és környezetének rendezése, rehabilitációja,
- belterületi utak fejlesztése,
- a Csongrádi sgt. fenntartható közlekedésfejlesztése, kerékpárút kiépítése,
- Északi városrész komplex rekonstrukciója,
- Hajnóczy utca komplex rekonstrukciója,
- Kenyérgyári út és a Textilgyári út korszerűsítése
- Szegedi Rakpart komplex fejlesztése (B,C szakasz),
- Tompai Kapu út – Vadkerti tér fenntartható közlekedésfejlesztése,
- Vadaspark turisztikai célú fejlesztése,
- Belvárosi Híd felújítása,
- vagy a Petőfitelep Fő tér, valamint a Délceg és Csatár utcai buszforduló rekonstrukciója.
Természetesen ez csak pár, a számos felsorolt elem közül.
MARADNAK AZ IGAZGATÓK
A fentiek mellett arról is döntenek majd, hogy ki lesz az igazgatója a szegedi ÓVI intézményének, illetve a Kövér Béla Bábszínháznak. A szegedi közgyűlés kulturális bizottsága egyébként egyhangúlag támogatta Kiss Ágnest és Bartáné Tóth Máriát is, így valószínűleg ők maradnak a posztokon. Kiss Ágnes megbízása 2025. június 30-án járna le a Kövér Béla Bábszínház élén, míg Bartáné Tóth Máriának július 31-én az Óvodák Igazgatóságának vezetőjeként.