Káosz és hering party a Szegedre tartó Intercity-n: még a kalauz sem tudott végigmenni, annyian voltak a péntek esti járaton (frissítve)

Két és fél vonatnyi embert sikerült felrakni a 15:45-ös Budapest-Szeged IC-re, ami végül csak 16:45-kor indult el – írta felháborodott üzenetében Bianka nevű olvasónk, aki péntek délután utazott haza a Nyugati Pályaudvarról. A pórul járt Szeged365 olvasó elég kiábrándító körülményekről számolt be, az alábbiakban az általa írtakból idézünk:
- “A vonaton az emberek egymás hegyén hátán ültek és álltak, a folyosón is”
- “A kocsikban nem működött a tájékoztató hangosbemondó, Jegyellenőrzés sem volt mert a kalauz átmenni sem tudott a folyosón, az utasoktól, táskáktól.”
- “Szégyen. Az IC-n két és fél vonatnyi ember volt.”
- “A 15:45-ös vonat csak 16:45-kor indult el, végül pedig 19:30-kor ért be Szegedre, ráadásul Dorozsmára”
– írta olvasónk, közben egy másik Szeged365 Family tag, Attila arról számolt be, hogy akkora tömeg volt, hogy már annak is örülni lehetett, ha valakiknek “kényelmes állóhelye” volt, mert az ülőhelyről nem is mert álmodozni.
A fenti tudósításokból egyetlen tétel volt tervezett, mint a MÁV korábban szerkesztőségünkkel közölte, felújítási munkálatok miatt a Budapest és Szeged közötti Napfény InterCityk Szeged helyett csak Kiskundorozsmáig közlekednek, és onnan is indulnak. Ezzel természetesen semmi gond (pláne, hogy Kiskundorozsma és Szeged-Rókus között pótlóbusszal lehet utazni, onnan pedig a tram-train oldja meg a dolgot, lásd cikkünk folytatásában) viszont mivel a pénteki Napfény Intercityn még a hangosbemondó sem működött, az utasok azon részét, akikhez előzetesen nem jutott el a menetrend-változás híre, hidegzuhanyként érte, hogy Kiskundorozsmán kötnek ki Szeged-Nagyállomás helyett.
FRISSÍTVE: AZ IGAZI KÁOSZ MÉG CSAK A LESZÁLLÁS UTÁN KÖVETKEZETT
A jelenség okait cikkünk későbbi részében fejtjük ki, előtte azonban még érkezzen pár Szeged365 olvasói beszámoló, amelyek a cikkünk megjelenését követően futottak be. Mint Imre és Bori írták, az igazi káosz a leszállás után következett, Kiskundorozsmán, ahol 10-15 busszal próbálták megoldani a kialakult helyzetet. Az egyik olvasónk megdícsérte a MÁV alkalmazottait, mint írta, a vasutas alkalmazottak próbáltak úrrá lenni a helyzeten, és végül “káosz kapitányt” legyőzték.
“Egy óra késéssel érkezett – indult Kecskemétről Szeged – Dorozsmáig a vonat. Az emberek fáradtan próbálták kibírni a zsúfoltság okozta helyzetet. …és az igazi káosz ezután jött! Dorozsmai vasútállomáson 14! Busz, és több mint 40 autó! – akik az utasokért jöttek. Na ott volt igazi káosz! Azért elmondanám, hogy a vasutas alkalmazottak próbáltak úrrá lenni a helyzeten, és “káosz kapitányt” legyőzték. Nekik a köszönet!”
– Imre
45 percet késett a bejövő, egy ideig gondolkoztak rajta hogy indítanak másik vágányról mert törölték a vágányszámot majd mikor befutott Szegedről egy óra késéssel, arra felszálltak a 15:45 óta ott várók, vártak még fél órát hogy ugyanarra felszálljanak a 16:45-ös vonathoz jövők. Embertelen állapotok voltak. Nem volt esélyed a következőt várni mert mivel nem ment el a 15:45-ös Szegedre így vissza se jöhetett. Dorozsmán kb 7-10 busz várta a vonatot, hogy ne legyen lincselés.
– Bori
ÓRIÁSI MUNKÁBAN VAN A MÁV: SÍNT CSERÉLNEK A JANUÁRI KISIKLÁS HELYSZÍNÉN, VÁLTÓKAT CSERÉLNEK, BOKROT ÍRTANAK
Mint a MÁV-tól megtudtuk, április 6-tól 17-ig komplex vágányzári munkálatokat végeznek Kiskundorozsma és Szeged-Rendező, Szeged-Rendező és Szeged-Rókus, illetve Szeged-Rendező és Röszke között, valamint ezen állomásokon.
“Szeged vasúthálózatának több szakaszán komplex pályaépítést és karbantartást, köztük új biztosítóberendezés kiépítését és az üzembe helyezésének előkészítését, deltavágány feletti felsővezeték építését, továbbá a januári siklás helyszínén a vágányok, váltók végleges helyreállítását végezzük. A beavatkozások sokrétűek, de a céljuk azonos: biztonságosabbá, korszerűbbé és pontosabbá akarjuk tenni a Dél-Alföld egyik legfontosabb vasúti térségében a vonatközlekedést”
– közölte a társaság.
A másfél hét alatt
- a Szeged–Békéscsaba vonalon bokorirtásra,
- a Budapest–Szeged fővonal és a röszkei vonal Szeged-Rendezőt érintő szakaszán, a januári siklás helyszínén síncserékre,
- vágányok helyreállítására és szabályozására,
- továbbá váltók (kitérők) cseréjére kerül sor.
A fentiek mellett jelenleg is zajlik a Szeged-Rendező és Röszke országhatár vonalszakasz felújítása, melynek keretében a rendező pályaudvaron előkészítik az új biztosítóberendezést korszerűbbre cserélik. A társaság tájékoztatása szerint folyamatban van az ún. deltavágány felsővezetéki hálózatának építése is, ezért április 11-től 17-ig még csak átmenetileg, – az áruszállítás zavartalan biztosítása érdekében – a tehervonatok a deltavágányon közlekedhetnek.
ÖSSZESEN 12 MENETRENDBELI VÁLTOZÁS VAN EGYSZERRE ÉLETBEN A BUDAPEST-SZEGED VONALON
A fent említett munkálatok legintenzívebb fázisa pont most van, április 17-ig elég rendesen megváltozott a menetrend a Budapest–Szeged, a Békéscsaba–Szeged és a Szeged–Röszke vasútvonalakon. Pótlóbuszok szállítják az utasokat a fővonalon a Napfény InterCityk esetében Kiskundorozsma és Szeged-Rókus, a személyvonatok helyett pedig Balástya és Szeged-Rókus között, továbbá a szabadkai vonalon Röszke és Szeged-Rókus között.
A legfontosabb, a Budapest–Kecskemét–Szeged vonalt érintő menetrendi változásokat az alábbiakban tételesen gyűjtöttük össze:
- A Budapest és Szeged közötti Napfény InterCityk Szeged helyett csak Kiskundorozsmáig közlekednek, és onnan is indulnak.
- Kiskundorozsma és Szeged-Rókus között pótlóbusszal utazhatnak az utasaink.
- Szeged-Rókus és Szeged vasútállomás között a vasútvillamosokat vehetik igénybe.
- A vágányzár ideje alatt a TramTrain járatok Szegeden egyes időszakokban sűrűbben járnak, Szeged vasútállomás és Szeged-Rókus között 1A jelzésű betétjáratok is közlekednek.
- A Szeged és Kiskunfélegyháza közötti személyvonatok csak Kiskunfélegyháza és Balástya között közlekednek.
- Balástya és Szeged-Rókus között pótlóbusszal utazhatnak
- A Kecskemét és Szeged közötti személyvonat (7010) csak Kecskemét és Balástya között közlekedik.
- Balástya és Szeged-Rókus között pótlóbusszal utazhatnak.
- A Nyugati pályaudvarról 22 órakor Szegedre induló sebesvonat (7028) csak Balástyáig közlekedik,
- Balástyától Szeged, vasútállomásig pótlóbusszal utazhatnak.
- A hajnali első Szegedről Budapestre tartó sebesvonat (7029) csak Balástyától közlekedik, odáig pótlóbusszal utazhatnak, amely 2:55-kor indul az Indóház térről.
- A Szegedről 23 óra és 4:30 között induló, valamint érkező járatok pótlóbusza meghosszabbított útvonalon, Szeged-Rókus érintésével Szeged vasútállomásig (Indóház térig) közlekedik és onnan is indul. Ezek a pótlóbuszok Kiskundorozsmán a vasútállomás, bejárati út nevű Volán megállóban állnak meg.
Az összes, szegedi vonatkozású változást ITT találod.