Közélet

Német robotok festik majd a szegedi BYD-gyár autóit, áprilisban több járművet adtak el Európában, mint a Tesla

Tempósan épül a BYD szegedi gyára, a tervek szerint idén már meg is indulhat a termelés. Lassan csepegnek a részletek is, mint kiderült, a német Dürr cég 19 ezredik festőrobotja a kínai BYD első európai gyárába, Szegedre kerül majd. A robot nemcsak kiemelkedő festési minőséget, hanem fenntartható, energiahatékony működést is biztosít. A BYD és a Dürr együttműködése új szintre emeli az elektromos járműgyártás automatizálását Magyarországon.

A kínai BYD – a világ egyik vezető új energiás járműgyártója – Szegeden építi fel első európai gyártóüzemét, és ezzel új korszakot nyit az elektromobilitás magyarországi történetében. A festési folyamatokat a német Dürr vállalat robotikai megoldásai automatizálják, több mint 120 robottal, köztük a vállalat 19 ezredik festőrobotjával – írja az Autopro.

KIMAGASLÓ FESTÉSI MINŐSÉG

Az új robot az EcoBell3 nagysebességű forgó porlasztóval van felszerelve, amely kimagasló festési minőséget, egyenletes színeloszlást és precíz rétegvastagságot biztosít. A robotok képesek mind az utastér, mind a karosszéria automatikus festésére. A 7 tengelyes modellek még a motorháztetők nyitásában is részt vesznek, míg a 6 tengelyes egységek a karosszéria külső felületeit festik le hatékonyan.

CSÖKKENTETT ANYAGVESZTESÉG ÉS KÖRNYEZETI TERHELÉS

A Dürr innovációi túlmutatnak a festésen: az EcoSupply P moduláris festékrendszer például visszanyeri a fel nem használt festék- és oldószermaradványokat, csökkentve az anyagveszteséget és a környezeti terhelést. A rendszer része egy „piggable” technológia, amely a festékrendszeren belüli csövek tisztítását is optimalizálja. A gyártási folyamat részeként különleges tisztítórobotok gondoskodnak arról, hogy a karosszériák minden szeglete portól és szennyeződéstől mentes legyen a festés előtt – még a bonyolult, ívelt felületeken is.

NEMZETKÖZI GYÁRTÁST, TAPASZTALATOT ÉS HELYI SZAKÉRTELMET BIZTOSÍT A BYD SZÁMÁRA

A lap azt írja, hogy a Dürr nemcsak a technológiát, hanem a nemzetközi gyártási tapasztalatot és a helyi szakértelmet is biztosítja a BYD számára. A cég 33 országban 139 leányvállalattal rendelkezik, és számos nagy projekthez biztosít helyszíni mérnöki, gyártási és szabályozási támogatást. Ez a globális jelenlét lehetővé teszi, hogy a Dürr hatékonyan támogassa a kínai autógyártók – így a BYD – nemzetközi terjeszkedését, miközben megfelel az európai szabványoknak és elvárásoknak.

ÁRILISBAN TÖBB AUTÓT ADTAK EL EURÓPÁBAN, MINT A TESLA

Más is kiderült ma a BYD háza tájáról. A kínai cég áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) európai eladásában – áll a Jato Dynamics piackutató honlapján. A BYD 7231 elektromos járművet adott el az EU-ban a múlt hónapban, 169 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Eközben a Tesla eladásai 49 százalékkal, 7165 járműre estek vissza – írja az MTI.

ÉPÜLHET A TERMINÁL

Mint megírtuk, a kormány stratégiai együttműködési megállapodást ír alá a BYD kínai anyacégével és magyarországi leányvállalataival. Ennek kapcsán hazánkba utazott Wang Chuanfu, a BYD alapítója és elnöke. A megjelent Magyar Közlöny emellett más érdekességet is tartalmaz, ugyanis a MÁV 14 milliárd forintos alaptőkeemelést kap, hogy kiépítsék a BYD konténerterminálját Kiskundorozsmán.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb