Akár már idén megkezdődhet a szegedi vasútvonal felújítása, ha Lázár János sikerrel jár
Lázár János építési- és közlekedési miniszter tavaly augusztusban jelentette be, hogy a kormány nem halogatja tovább a hazai vasúti infrastruktúra fejlesztését, ezért a magyar állam képviseletében egymilliárd eurós hitelkérelemmel fordul az Európai Beruházási Bankhoz. Így akár már idén megkezdődhet a szegedi fővonal egy-egy szakaszának felújítása.
A VG.hu értesülései szerint ez az 1 milliárd euró azonban nem a teljes összeg, a hitel ugyanis újabb egymilliárd euróval egészül ki az állam részéről, így összesen mintegy 880 milliárd forintot meghaladó mértékben kezdenek vasútpálya-építési programba.
ÓRIÁSI SZÜKSÉG VAN A FEJLESZTÉSEKRE
A fejlesztésekre pedig óriási szükség is van. Magyarországon körülbelül 6500 kilométer vasútvonal van használatban, amelyből 1200 kilométernyit felújítottak ugyan az elmúlt 15 évben, azonban 50 százalékuk még mindig sebességkorlátozott a pályák állapota miatt. A minisztérium számításai szerint csak a szinten tartáshoz évente 90 kilométernyit kellene átépíteni, tehát nem elegendők az EU-s források.
HOLNAP ISMÉT KÖZLEKEDÉSI INFÓT TART LÁZÁR JÁNOS
Lázár János utoljára a januári Közlekedési Infón beszélt a Beruházási Bankkal folytatott tárgyalásairól, akkor azt mondta, hogy új szakaszba léptek ezek a tárgyalások. Május 27-én, kedden ismét Közlekedési Infót tart a miniszter, vélhetően erről is beszélni fog.



