Mindenmás

Tovább fejlődik Szeged: kiváló állapotú, klimatizált trolibusszal bővül az SZKT flottája

2007-es gyártású, Lengyelországban készült trolibusszal bővül az SZKT flottája októbertől. A jármű három ajtós, teljesen alacsonypadlós kivitelű, 29 ülőhellyel és 44 állóhellyel rendelkezik. Július elején, jó állapotban érkezett a Napfény Városába, előreláthatólag október elején áll forgalomba.

Az SZKT kiemelte, hogy az ex-sanremoi kocsi forgalomba állítását követően 2025-2026 során további négy csuklós Solaris Trollino is elkészül; utóbbiak a volt salzburgi kocsik, melyek 2024 végén érkeztek és nagyobb átalakítást kapnak, mivel az SZKT építi be a klímaberendezést. Hozzátették, hogy a társaság külső vállalkozókkal további felújításokat végezetet, folyamatban van így további meglévő 9 trolibusz és 1 autóbusz felújítása. A felújításokat Budapesten, Kisteleken és Nyíradonyban végzik a Szegedi Közlekedési Kft. partnerei.

ELEVE KLIMATIZÁLT A JÁRMŰ

Az új szóló trolibusz 2007-es gyártású, Lengyelországban készült a buszteste rozsdamentes acélvázzal, és Ostravában épült be a Cegelec trolibusz hajtásrendszer. A jármű három ajtós, teljesen alacsonypadlós kivitelű, 29 ülőhellyel és 44 állóhellyel rendelkezik. A jármű eleve klimatizált, így az SZKT részéről lényegében nem kellett lényeges átalakítást végezni. Különlegessége, hogy beépített dízelmotorral is rendelkezik, így képes felsővezeték nélkül is közlekedni, így villamospótlásra is bevethető. A jármű nem volt sokat használva, jó állapotban érkezett 2025. július elején.

FOLYAMATOSAN ÚJÍTÁSRA TÖREKSZIK AZ SZKT

Az SZKT törekszik arra, hogy ebből a forrásból ne az elavult, 30 év feletti életkorú, magaspadlós Škoda 15Tr trolibuszokat újítsa fel, hanem ezeket a járműveket korszerű akadálymentes, klímás trolibuszokkal váltsa ki. Az elmúlt években a Társaság már vásárolt 7 db használt Solaris Trollino trolibuszt a csehországi Chomutovból és a lengyelországi Tychyből. Két további ilyen típusú járműveket sikerült megvásárolni aukció keretében az olaszországi Sanremo városából, ahol 2020-tól leállt a trolibusz üzem. Ebből most az első, T-878-as (ex-Sanremo 1801-es) pályaszámú trolibusz készült el, és áll forgalomba. A városi önkormányzat 2023-ban 1 milliárd forintos keretet biztosított az SZKT részére az elöregedő trolibusz állomány felújítására, cseréjére, korszerűsítésére. Ennek a programnak a keretében már megújult 8 db Ikarus-Škoda trolibusz.

Fotó: Szegedi Közlekedési Kft FB

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb