Csúszik a szegedi BYD-gyár indulása? Stella Li elárulta, mikor kezdődhet a termelés
Kulcsfontosságú nyilatkozatot tett a szegedi BYD-gyár kapcsán Stella Li, ügyvezető alelnök egy sajtóeseményen, ami a kínai Csengcsouban zajlott. Stella Li egészen pontosan azt jelentette be, hogy a BYD magyarországi gyára 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést.
2026 második negyedévében (tehát április-júniusban) kezdi meg a termelést a BYD szegedi gyára – erről Stella Li ügyvezető alelnök beszélt egy kínai sajtóeseményen a Bloomberg tudósítása szerint.
CSÚSZÁS VAN?
Ha a gyártás valóban csak késő tavasszal, kora nyáron indul, az a korábbi bejelentésekhez képest csúszást jelentene. Li szeptember elején azt mondta, a gyár idén év végéig beindul. Ezzel a Reuters értesüléseire reagált, miszerint a BYD 2026-ra tolná az indulást, a gyárat pedig legalább két évig kapacitása alatt tervezi üzemeltetni. A HVG szerint a kettő egyébként nem feltétlenül zárja ki egymást: a BYD átadhatja még idén az üzemet, elkezdődhet a tesztgyártás, miközben tömegtermelésre majd csak a második negyedévben állnak át.
NEM MINDEGY, MIKOR LESZ A NAGY START
Az, hogy mikor fordul termőre a szegedi autógyár, nemzetgazdasági szempontból sem mindegy. Korábbi kalkulációk szerint a BYD magyar üzeme, amely a kínai villanyautó-óriás első európai bázisa lesz, 2026-tól ontani fogja az autókat és emeli a GDP-t. Igaz, eleinte csak részkapacitáson, évi 150 ezer autós volumennel, ám még ez is hozzáadhat 0,5–0,7 százalékpontot a magyar GDP-hez – emlékeztet a VG a témában. Kiemelték, hogy ha teljes kihasználtsággal pörög majd az üzem, akkor ez az érték akár dupla ennyi is lehet.
HÉTFŐN NYITOTTÁK MEG A SZEGEDI SZALONT
Hétfőn nyitotta meg szegedi szalonját a BYD. A megnyitón Ihász János arról beszélt, hogy az óriási érdeklődés legfőbb jele, hogy a pár hete az ÁRKÁD Szeged -1 szintjén megnyitott pop-up értékesítési pontjukon már közel 200-an jelentkeztek tesztvezetésre, sőt, már több mint 50 autót eladtak azt megelőzően, hogy a fizikai szalon megnyitott volna.



