Esély a minőségibb tanulásra: javítják a sajátos nevelési igényű gyerekek oktatásának feltételeit Szegeden

Uniós támogatással javítják a sajátos nevelési igényű (SNI), a tartós gyógykezelés alatt álló és a pedagógiai szakszolgálati ellátást igénylő gyermekek oktatásának feltételeit a Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben, Óvodában és Általános Iskolában, valamint a Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat intézményeiben – tájékoztatott a Szegedi Tankerületi Központ vezetője.
Plesovszkiné Ujfaluczki Judit közlése szerint a szegedi Bárczi-iskola egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai módszertani intézményként működik, amely biztosítja a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelését, általános iskolások nevelését és oktatását, egységes gyógypedagógiai, módszertani feladatként utazó gyógypedagógus hálózatot működtet, súlyos-halmozottan sérült iskoláskorú tanulók számára fejlesztő nevelést, oktatást nyújt.
MINŐSÉGI, INKLUZÍV OKTATÁST KAPHATNAK
Az ellátottak száma és köre folyamatosan bővül, a gyermekek, tanulók diagnosztikai spektruma egyre szélesebb, így komoly az igény a fejlesztő munkát segítő eszközök bővítésére. A jövő nyárig tartó, 214,8 millió forintos költségvetésű projekt célja, hogy komplex szakmai fejlesztéseken keresztül növelje a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók esélyeit a minőségi, inkluzív oktatáshoz való hozzáférésre. A fejlesztések az emelt szintű ellátást szolgálják, módszertani tudatosságra épülnek, és hozzájárulnak a támogató szakmai környezet megerősítéséhez.
A projekt keretében módszerspecifikus képzéseken vesznek részt a szakemberek, hogy korszerű tudással támogassák az SNI gyermekek fejlesztését.
FEJLESZTŐESZKÖZÖKET ÉS KISBUSZT IS VÁSÁROLNAK
A két intézmény eszközparkja jelentősen bővül: modern vizsgáló- és fejlesztőeszközöket, gyógyászati segédeszközöket, speciális szoftvereket, valamint a mobilitás javítása érdekében elektromos személygépjárművet és kerekesszékes tanulók szállítására alkalmas kisbuszt vásárolnak. Kialakítanak egy, a többségi iskolák számára elérhető eszközkölcsönző rendszert is, ezzel támogatva az inkluzív nevelést. Egy akadálymentesített, informatív honlapot is fejlesztenek segítve a szülők és pedagógusok tájékozódását. A projekt részeként a három ágazat – oktatás, egészségügy, szociális szféra – szakemberei közös rendezvényeken osztják meg tudásukat, érzékenyítő programokkal támogatva a társadalmi szemléletformálást – áll az MTI szerint a közleményben.



