Mindenmás

Itt az esztergomi Suzuki új kihívója! Szegedre hozná az Atto 2 modell gyártását a BYD

Áttörő újításra készül a kínai gépgyártó vállalat. Szegeden tervezi elindítani a városi crossover és kompakt szegmensben versenyképes beruházást, az Atto 2 elektromos és konnektoros hibrid meghajtású, a magyar GDP-re is igen kedvező hatású modellének gyártását. Ez megvalósulását követően komoly konkurenciát fog jelenteni a Suzuki számára is.

2026-TAL KEZDŐDHET A SOROZATGYÁRTÁS

Hivatalossá vált, amit hónapok óta sejteni lehetett. . Ez a lépés történelmi jelentőségű lesz a régió autóiparának. A két hajtáslánc együttes megjelenése új szintre emeli a hazai autóipari jelenlétet, és komoly versenyt támaszthat a régió többi gyártójának, többek között a a Suzukinak is – számolt be a hírről az autóvállalat. A gyártási terv szerint 2025 végére telepítik és hangolják finomra a robotrendszereket. Jövő januárjában pedig elindul a próbagyártás. A sorozatgyártás 2026 második negyedévében startolhat el. Ezzel a művelettel Szeged a BYD globális termelési láncának egyik meghatározó gyártóhelyszíne lesz.

VERSENYKÉPES LEHETŐSÉGEK, GYORS AKKUMULÁTOR

Az Atto 2 elektromos változata két akkumulátoropcióval lesz elérhető. A kisebb, 45,1 kWh-s csomag 312 kilométeres WLTP-hatótávot kínál, míg a nagyobb, 68,4 kWh-s verzió akár 430 kilométerre is képes. A villanymotor teljesítménye 176 vagy 204 lóerő lehet, az energiaellátást pedig lítium-vasfoszfát-technológiájú akkumulátor biztosítja. Gyors­töltésnél a modell 155 kilowattos teljesítményt tud felvenni, ami ebben a kategóriában versenyképesnek számít. A szegedi gyár egyik legérdekesebb fejlesztése a teljesen új DMi plug-in hibrid hajtáslánc. A rendszer két akkumulátormérettel 7,8 és 18 kWh kerül piacra, amelyeket egy 1,5 literes, 98 lóerős, négyhengeres benzinmotor támogat. A motor elsősorban generátorként működik. Tölti az akkumulátort, miközben a hajtás túlnyomórészt elektromos marad. A rendszer összteljesítménye 212 lóerő, ami dinamikus gyorsulást és visszafogott fogyasztást ígér.

AUTÓIPARI KURIÓZUM KÉSZÜLŐBEN

A BYD döntése nemcsak technológiai, hanem gazdasági szempontból is történelmi jelentőségű. A vállalat szegedi üzeme a kínai autóóriás első európai gyártóbázisa lesz, és már az indulás évében, 2026-ban évi 150 ezer autós volumenre számítanak. Bár kezdetben csak részkapacitáson működik majd a gyár, elemzések szerint már ez is 0,5–0,7 százalékponttal növelheti a magyar GDP-t. A beruházás több ezer munkahelyet hozhat létre a régióban, és új technológiai tudást vihet be a hazai autóipari ökoszisztémába. A BYD szegedi jelenléte különösen a hibrid és elektromos modellek iránti európai kereslet fényében és hosszú távon erősítheti Magyarország pozícióját az elektromobilitási átállásban. A BYD európai ambíciói és költséghatékony gyártási modellje azt sugallja, hogy a következő években jelentősen átrendeződhet a hazai és régiós autópiac. A következő hónapokban kiderül, milyen ütemben halad a gyárépítés, a robotrendszerek telepítése és a próbagyártás előkészítése. Amit azonban már most látni lehet: Szeged stratégiai szerepet kap a BYD európai terjeszkedésében, és a magyar gyártású Atto 2 könnyen az egyik legfontosabb modellé válhat a kontinensen – írja a Tőzsdefórum.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb