Újabb konnektoros hibriddel egészülhet ki a BYD modellpalettája, amit akár Szegeden is gyárthatnak

Újabb konnektoros hibriddel egészülhet ki a BYD modellpalettája, amit akár Szegeden is gyárthatnak. Információk szerint ez lesz az első, az alapoktól Európának tervezett autója a BYD-nak, és mivel így minden bizonnyal kizárólag a kontinensünkön értékesítik majd, így logikus lenne, ha helyben is gyártanák.
Folytatja a modellpalettája bővítését a BYD, amelynek ezúttal a Dolphin Surf méretében készülő plug-in hibrid típus lehet a legújabb tagja – írja az Autónavigátor.
A KÍNAI ÓRIÁS NEM ÁLL MEG
A lap szerint szegmensében egyedülállónak mondhatja magát a PHEV hajtáslánc miatt a BYD Atto 2 DM-i konnektoros hibrid, de úgy tűnik, a kínai óriás itt nem áll meg, és már jövőre érkezhet az ennél is kisebb plug-in hibridjük, amely a Dolphin Surf méretosztályában kínálhat alternatívát. Az újdonság várhatóan Dolphin G néven kerül majd az európai kereskedésekbe. A brit Autocar már azt is tudni véli, hogy a hajtáslánc várhatóan ugyanarra az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorra épül majd, mint az Atto 2 DM-i-ban, ugyanakkor a 212 lóerős rendszerteljesítményt elképzelhető, hogy “lebutítják” az egyelőre Dolphin G-ként hivatkozott modellben.
EZ LESZ AZ ELSŐ, AZ ALAPOKTÓL EURÓPÁNAK TERVEZETT AUTÓJA A BYD-NAK
Stella Li, a BYD alelnöke az Autocarnak nem közölt pontos részleteket a 2026-ban érkező modellről, viszont azt elárulta, ez lesz az első, az alapoktól Európának tervezett autója a BYD-nak, mivel Kínában egyszerűen nincs kereslet ebben a méretosztályban a PHEV-ek iránt. A lap kiemelte, hogy mivel így minden bizonnyal kizárólag a kontinensünkön értékesítik majd, így logikus lenne, ha helyben is gyártanák. Az összeszerelésre pedig kiváló “jelölt” lehet a jövőre induló szegedi üzem, amelyben a Dolphin Surf és az Atto 2 után akár a “Dolphin G” lehet a harmadik modell, amelyet Magyarországon gyártanak, erről azonban egyelőre nincs hivatalos információ.



