Közélet

A KATA szigorítása miatt havi 120 ezres kompenzációt is kaphat egy szegedi futár a Wolt-tól

Új kompenzációs rendszert vezet be a Wolt Magyarország szeptembertől a katás adózásról egyéb, egyéni vállalkozói adózási formákra váltó futár partnerek számára. Az új sávos kompenzációs rendszer az adminisztrációs költségeket fedező 10 ezer forinttól egészen akár 120 ezer forintig enyhíti a futár partnerek többletköltségeit – értesült a Portfolio. A kompenzáció arányos a futárok által elvállalt címekkel és az általuk keresett összeggel, így a Wolt számításai szerint a futárok többletköltségeinek jelentős részét fedezi.

Mint kiderült, a Wolt Magyarország a katás adózási forma megszüntetésének bejelentését követően felmérést végzett a futár partnereik körében, amelyből kiderült, hogy több mint 80 százalékuk átalányadózóként szeptember után is folytatja a kiszállítást.

A WOLT KOMPENZÁCIÓT BIZTOSÍT AZOKNAK IS, AKIK KEVESEBBET KERESNEK

A cég tájékoztatása szerint míg a katás adózás a bértől függetlenül mindenki számára ugyanannyi adóval járt, az átalányadózás azok számára jár jelentősebb adóköltség-emelkedéssel, akik több pénzt keresnek. Azonban a Wolt kompenzációt biztosít azoknak is, akik kevesebb kiszállítást végeznek. Mivel a Wolt Magyarország futár partnereinek döntő többsége kiegészítő tevékenységként, főállás mellett vagy diákként futárkodik, számukra nem feltétlenül jelent több adót az átalányadózás. Az átállás viszont számukra is megnövekedett adminisztrációval és könyvelői költségekkel jár együtt. Az anyagi kompenzáció mellett a Wolt Magyarország az adminisztrációban is segíti a partnereket: olyan könyvelő-partnereket ajánl, akik kedvezményes árakkal várják az egyéni vállalkozó futár partnereket. 

EGY ÁTLAGOS FUTÁR HAVI 43 ÓRÁT DOLGOZIK CSUPÁN

“A futár partnerek döntő többsége Magyarországon is kiegészítő tevékenységként végzi a futár munkát. Egy átlagos Wolt futár partner csupán havi 43 órát dolgozik futárként. Ez összhangban van egy korábbi, Európa 24 országában, 16 ezer futár megkérdezésével végzett kutatásunkkal is, amely szerint a Wolt által kínált platform-alapú munka fő vonzereje a rugalmasság” – ismertette Sabjányi László, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója. Sabjányi László a Portfolio érdeklődésére hangsúlyozta, hogy a futár partnereik nem fizetést kapnak a Wolttól, hiszen nem főállású alkalmazottak, hanem vállalkozóként dolgoznak a Wolt platformon. Ők dönthetik el, mikor és mennyit dolgoznak, nincs fixen meghatározható jövedelmük. A keresetük attól függ, mennyi címet vállalnak el, illetve ehhez adódnak további bónuszok.

A FUTÁROK KÖZVETLENÜL A VÁSÁRLÓNAK SZÁMLÁZNAK

A Wolt által alkalmazott platform-modell fontos eleme, hogy a futárok közvetlenül a vásárlónak számláznak, a vásárlótól befolyó kiszállítási díjból a Wolt nem részesedik, az egy az egyben kifizetésre kerül a futárnak. Ezen felül a Wolttól és a Wolton keresztül az éttermektől, kereskedőktől is kapnak juttatást, ilyen például a marketing díj és a távolságért, vagy extra súlyért járó bónuszok. Megerősítette, hogy a Wolt hosszú távon tervez a futár partnereivel, ezért invesztálnak jelenleg az adóteher-növekedés enyhítésébe, a szállítási díjak meghatározását viszont olyan egyéb, tőlünk független gazdasági tényezők is befolyásolják, mint például a növekvő infláció és energiaárak. A Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója szerint jelenleg nehéz megmondani, hogy az árak általános növekedése hogyan befolyásolja a szolgáltatásunk iránti keresletet. A nyári hónapokra hagyományosan jellemző a szezonális visszaesés az ételkiszállításban, hiszen az emberek szabadságon vannak, szívesebben járnak étterembe, a meleg miatt kevesebb időt töltenek otthon. Az őszi időszakban lesz látható, hogy a magasabb energiaárak és az infláció miatti bizonytalan gazdasági környezet hogyan érinti majd a szektort.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb