Szegeden szerveztek gazdaság-újraindítási workshop-ot
A szegedi cégeknek síkfutásról gátfutásra kellett átváltani – hangzott el a „Vigyázz! Kész! Újraindítás!” című, szegedi szervezésű online workshop-on. A két részes rendezvény célja annak megvitatása volt, ki hogyan látja és éli meg a járvány következtében kialakult helyzetet, milyen tapasztatok, megoldások, „jó gyakorlatok” születtek.
300.000 FELETTI AKTÍV ÁLLÁSKERESŐ, 400.000 CÉG KERÜLHET CASHFLOW CSAPDÁBA
Dr. Baneth Péter a McMillan & Baneth Vezetési Tanácsadó Kft ügyvezető igazgatója szerint az a legszomorúbb, hogy 300.000 felett van az aktív álláskeresők száma, a cashflow csapda pedig közel 400.000 céget fenyeget – ők max. 1-3 hónapos tartalékkal rendelkeznek. A gépjármű összeszerelő üzemeket három csapás sújtja: a gépkocsi eladások zuhanórepülése, az alkatrész beszállítással kapcsolatos nehézségek, és a forintárfolyam egekbe szökése. Míg korábban a profitnövelés volt a cél, most a biztonság és a túlélés került előtérbe, sokszor akár a profit terhére.
HUMÁNFORRADALOM JÖHET
Ami a változások termelő cégekre vonatkozó közvetlen hatását illeti, vannak olyan folyamatok, amelyek áthatják a teljes céget: informatikai rendszerek, HR rendszerek, pénzügyi rendszerek, szállítmányozás, logisztika. Kisebb-nagyobb mértékben majdnem minden területet érintenek a változások, de a HR rendszereknél van a legnagyobb szükség a változások támogatására. A változásokat nem lehet egy-egy területre korlátozni, hatásuk egymással összefügg. Bátran kimondhatjuk, hogy nagy változások közepén vagyunk, ami lehet, hogy akkora lesz, mint az első ipari forradalom, lehet, hogy akkora, mint az informatikai forradalom, és lehet, hogy úgy fogják hívni, humánforradalom.
A MAGYAROK NEM AZ EGÉSZSÉGÜKÉRT, HANEM A PÉNZÜKÉRT AGGÓDNAK
Virágh Miklós a Kantar Millward Brown nemzetközi cég magyarországi irodájának vezetője beszélt a március közepétől 50 országban végzett felméréseikről. Eszerint nemzetközi összehasonlításban a magyar emberek kevésbé aggódnak az egészségükért, inkább a járvány gazdasági hatásaitól tartanak jobban. Mindenhol nagy nyomást tesz a vállalati menedzsment vállára, hogy a járvány elsődleges és másodlagos hatásai mellett ugyanúgy teljesíteni kell a kötelező feladatokat (éves tervek készítése, prioritások felállítása, digitalizáció, robotizáció stb.). Ez olyan mintha anélkül, hogy bárki is szólt volna, síkfutásról gátfutásra kellene hirtelen váltani, miközben ugyanannyi idő áll rendelkezésre.
ALAPJAIBAN VÁLTOZTATTA MEG A MUNKAKULTÚRÁT A HOME OFFICE
A résztvevők beszámoltak arról, kinek milyen tapasztalata van a home officeról, kinél milyen intézkedéseket vezettek be, és mi vezetett sikerre az elmúlt hónapokban. Volt, aki szerint e kialakult helyzet a magyar munkakultúrát alapjaiban változtatja meg. A kommunikáció jelentőségét többen is kiemelték. Nagyon fontos a távmunkában lévő emberekkel a napi kommunikáció. A folyamatos tájékoztatás, intenzív kommunikáció segít megőrizni a munkavállalói bizalmat is, nemcsak a home officeban dolgozóknál. A munkatársakban a bizalom alapvetően megrendült, de nem a cégben, hanem az egész szituációban, hogy az ember és a munka mennyire törékeny egy ilyen krízisben.
A szervezők hamarosan folytatják a rendezvényt, és The Road to Recovery címmel a felvetett problémákra állít össze megoldási javaslatokat.