Mindenmás

Újabb fejlemények a Szeged-Röszke vasútvonal kapcsán: a MÁV szerint a kivitelező cég hibájából akár egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása

Rengeteg hír látott napvilágot az elmúlt időben a Szeged-Röszke vasútvonal kapcsán: az átadást eredetileg október 23-ra tervezték, de az előző héten kiderült, hogy a személyforgalom hétfőn biztosan nem indul meg, mivel Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd Zrt. nem készült el határidőre a munkálatokkal. A MÁV szombaton közleményben jelezte, hogy a „vállalkozónak felróható okokból” kénytelenek későbbre halasztani az átadást, ami így akár egy hónapot is csúszhat – tájékoztatott a vasúttársaság.

A közlemény szerint a MÁV munkatársai csináltak egy friss műszaki vizsgálatot, ebben pedig azt állapították meg, hogy a biztosítóberendezések nem állnak készen arra, hogy elinduljon a személyforgalom hétfőn a magyar oldalon, Szeged és Röszke között. Az eddigi vizsgálatok alapján összeállított hibalistákat átadták a kivitelező  V-HÍD illetékesei részére. A vasúttársaság hozzátette, mindezek miatt akár plusz egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása a vonalon.

ELENGEDHETETLENÜL SZÜKSÉGES A BIZTOSÍTÓBERENDEZÉS KIVÁLASZTÁSA ÉS TELEPÍTÉSE

A vasúttársaság közleményében azt írja, a legfrissebb műszaki vizsgálati jelentésük megállapította, hogy „a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged-Rendező–Röszke országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása”. A MÁV közleményében hangsúlyozza, hogy „a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése ugyanakkor jelentős késéssel kezdődött meg. A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem”.

A SZERBEK MÁR RÉG KÉSZEK

A Szabad Európa információi szerint a vasútvonal azonban még egy működő biztosítóberendezéssel is messze lenne attól az állapottól, amit késznek lehet nevezni: a zajvédő falak építése csak szeptember legvégén kezdődött meg, és egyelőre nincs kihúzva a teljes szakaszon a felsővezeték sem. Így még ha a közeljövőben meg is indulhat a személyforgalom, könnyen lehet, hogy kezdetben egy dízelmozdonnyal kell majd vontatni a vagonokat, aztán a határon ezt lecserélni egy szerb villanymozdonyra. A határ szerb oldalán ugyanis már régóta teljesen kész a Szabadkáig tartó vasútvonal felújítása.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb