Szondáztatás a reggeli csúcsban? Challenge accepted! Ma reggel is többen elkéstek, mert mindenkit megállítottak a rendőrök a Felső Tisza-parton és a 47-esen (frissítve)
Megállítják és szondáztatják a járművezetőket a rendőrök a 47-es főúton, Algyő és Szeged között, a Szeged felé vezető oldalon – figyelmeztették pénteken reggel az autósokat, majd olvasóink jelzése szerint ugyanilyen akció zajlott Szegeden, a Felső Tisza-parton is.
Az, hogy szondáztatós ellenőrzés zajlik a vármegyénkben nem új keletű dolog, és teljes mellszélességgel amellett állunk, hogy ne vezessen senki ittasan, ám olvasóinkat leginkább a megválasztott időpont zavarja. Klára olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy az ellenőrzések
- mindig a reggeli csúcsban vannak,
- Szegeden általában a Felső Tisza-parton, az új híd alatt, ahol csak 1-1 sáv van,
- és emiatt rendre beáll a forgalom.
SOKAN ELKÉSNEK AZ ÍGY KIALAKULT TORLÓDÁS MIATT
A finn módszernek – amivel a rendőreink dolgoznak -, egyébként az a lényege, hogy egy előre kiválasztott helyszínen, egyidejűleg több rendőr bevonásával, nagyon rövid idő alatt történik meg a gépjárművezetők ellenőrzése, mivel a közúti kontroll csak a járművezetők ittasságára korlátozódik. Ergo: csak szondáztatnak, ami tényleg gyorsan megy, de a csúcsidőben való ellenőrzés ilyenkor masszív torlódást tud okozni a városban. Ma reggel például 70-80 autó volt a Felső Tisza-parton, ami miatt több olvasónk is jelezte: elkésett a munkahelyéről, vagy nem ért be időben a gyerekkel az oviba, suliba. Dénes például azt írta szerkesztőségünknek, hogy “több esetben saját magam is több, mint fél órát késtem munkahelyemről és gyermekeim célba juttatásával is hasonlóan jártam.”
Bevallása szerint nem érti, hogy miért, szinte kivétel nélkül 1×1 sávos forgalmas utakon végzik ezeket az akciókat, időjárásra való tekintet nélkül. Miért reggel 6.30 és 8.00 között, illetve délután 16.00 és 18.00 óra között teszik ezt, amikor a lakosok munkába, vagy munka után gyermekekért mennek? Főleg úgy, hogy Szeged város belterületének nagy része, és a két hídból egy folyamatosan le van zárva útfelújítási munkálatok miatt. Jogos az a kérdése is, hogy van e így számszerűen leírható eredménye a nappali, esőben, csúcsforgalomban történő fél órás késéssel járó forgalom lassítással elvégzett akcióknak? Azt azért hozzá kell tennünk, hogy nem támogatjuk, hogy valaki ittasan vezessen és igenis kellenek a hasonló akciók, sőt, minden elismerésünk a rendőrségnek, ugyanakkor az időpont megválasztása valljuk be: nem mindig jó.
MÁR AZ EGYIK BLOGGER IS EZEN PÖRGÖTT A VÁRMEGYÉNKBEN
A napokban egyébként a témában az egyik vásárhelyi blogger, Julien is megszólalt. A közösségi felületére feltöltött videóban éppen azt taglalta a maga szarkasztikus, poénos módján, hogy hétköznap reggel 7 órakor szondáztatták meg Vásárhely és Szeged között, és nem meglepő módon: nem volt bepiálva.
A téma kapcsán egyébként megkerestük a rendőrséget, amint választ kapunk, frissítjük cikkünket!
FRISSÍTVE: VÁLASZOLT A RENDŐRSÉG
“Az ittas vezetés rendkívül komoly rizikófaktort jelent, különösen a személysérüléses balesetek vonatkozásában” – írta a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság megkeresésünkre, továbbá kihangsúlyozták, hogy “kiemelt közlekedésbiztonsági érdek a balesetek számának csökkentése különböző balesetmegelőzési módszerek alkalmazásával, mint például figyelemfelhívó kampányokkal, a lakosság folyamatos tájékoztatásával, továbbá közúti ellenőrzésekkel. Elemző-értékelő munka segítségével megállapítottuk azokat a preferált helyszíneket, ahol fokozott ellenőrzéssel jelen kell lennünk. Ennek érdekében kerülnek végrehajtásra a finn módszeres ittasság ellenőrzések, melyek lényege és hatékonysága abban rejlik, hogy rövid idő alatt minél több járművezetőt ellenőriznek egy adott helyszínen. Nagy rendőri létszámmal, egy útszakaszon minden járművezetőt megállítanak, de kizárólag az ittasság ellenőrzésének idejére.” Azt is hozzátették, hogy fontos tudatosítani a közlekedőkben, hogy ne a rendőri ellenőrzéstől való félelem és ennek jogi következményei tartsanak vissza bárkit is az ittas vezetéstől, hanem az a negatív élmény, ami elkíséri egy életen keresztül, ha egy vétlen közlekedőnek súlyos vagy maradandó sérülést okoz.