Az SZTE miatt csúszik Szeged fejlődése? Dr. Fendler Judit kancellár Facebook-on “válaszolt”, de nem derült ki túl sok minden
Lázár János építési és közlekedési miniszter legutóbb Szegeden azt nyilatkozta, hogy: “Az új híd megépítésének jelen pillanatban egyetlen egy akadálya van, az pedig az egyetemmel folytatott tárgyalások!” Dr. Fendler Judit kancellár posztjában “válaszként” azt írja, hogy a megyei főispán támogatja a szegedi hidat. De miért nem épülhet? Lázár János azt is kijelentette a szegedi sajtótájékoztatón, hogy az SZTE tárgyalások akadályozzák a projektet, és egyszerűen nem létezik másik nyomvonal. Dr. Fendler Judit most nyilatkozott arról, hogyan próbálják megoldani az egyetemi funkciók pótlását, bár konkrétumot nem írt, dátumokkal sem szolgált, és azt sem tudtuk meg, hogy vajon akkor most meddig csúszik a már egészen bizarr szegedi Déli Tisza-híd projekt.
A déli Tisza-híd megépítésének előmozdítása érdekében Dr. Fendler Judit az alábbi lépéseket teheti:
- Együttműködés a városi és kormányzati szervekkel: Aktív párbeszédet folytathat Szeged város vezetésével és a kormányzati szervekkel a híd megépítésének fontosságáról, hangsúlyozva annak pozitív hatásait az egyetem és a város közlekedésére, valamint gazdasági fejlődésére.
- Az egyetem tulajdonában lévő ingatlanok kérdése: Amennyiben az egyetem tulajdonában lévő ingatlanok érintettek a híd építésében, a kancellár kezdeményezheti ezen területek átadását vagy közös használatát, figyelembe véve az egyetem érdekeit és a projekt előrehaladását.
- Projektkoordináció és támogatás: Az egyetem erőforrásaival és szakértelmével támogathatja a híd megépítését, például kutatásokkal, tervezéssel vagy egyéb szakmai hozzájárulással.
Erről bővebben írtunk egy héttel ezelőtt:
A Paprika gyár környékén lévő ipari területek ideális helyszínnek tűntek a harmadik Tisza-híd szegedi oldalának kialakítására, legalábbis a Szeged365 Family tagjai szerint. Az alacsony kihasználtságú raktárak és a terület földrajzi adottságai lehetővé tették volna a gyorsabb és olcsóbb kivitelezést.
Ennek ellenére a tervek szerint a híd nyomvonala az SZTE egyes épületeinél haladna át, ami nemcsak jelentős átalakításokat, de magasabb költségeket is eredményezhet. Lázár János építési és közlekedési miniszter legutóbbi szegedi nyilatkozatában egyértelművé tette, hogy az egyetem szerepe kulcsfontosságú a projekt előrehaladásában, és jelenleg az intézmény miatt akadozik a beruházás. Megkeresésünkre az SZTE annyit küldött: “A sajtóban már megjelentekhez képest további információval szolgálni nem tudunk. Amint lesz előrelépés, tájékoztatni fogjuk róla a nyilvánosságot.”
Dr. Fendler Judit, aki SZEGED KANCELLÁR néven rendszeresen posztol a FACEBOOK-on, legutóbbi posztjában kiemelte, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkáraival folytatott egyeztetések során többek között arról is szó volt, hogyan lehet a híd nyomvonala által érintett egyetemi funkciókat pótolni.
Dr. Fendler Judit posztja valójában egyetlen képből és egy általános leírásból állt. A posztban kifejtette, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkáraival arról is szó esett, hogyan lehetne pótolni az egyetem hídnyomvonal által érintett funkcióit. Konkrétumokról ugyan nem esett szó, sajnos időpontokról sem, és azt sem értjük miért nyilatkozta azt legutóbb Szegeden Lázár János miniszter, hogy: “Az új híd megépítésének jelen pillanatban egyetlen egy akadálya van, az pedig az egyetemmel folytatott tárgyalások!” Dr. Fendler Judit kancellár posztjában azt írja, hogy a megyei főispán támogatja a szegedi hidat. De miért nem épülhet?
A harmadik Tisza-híd ügye már évtizedek óta húzódik, és a jelenlegi tervek alapján a szegediek még tovább várhatnak a megvalósulásra. Bár a Paprika gyár raktárainál lévő terület felhasználása praktikusabb megoldásnak tűnhetne, a döntéshozók egyelőre az SZTE épületeinél képzelik el a híd hídfőjét. Ez a megoldás ugyan kihívásokkal jár, de a legfrissebb egyeztetések alapján van remény arra, hogy hamarosan konkrét lépések történnek a projekt előmozdításáért.