Jó hír a szegedi közlekedőknek: hamarosan ismét járható lesz a Huszár Mátyás rakpart!
Korábban megírtuk, hogy július elsejétől elkezdődött a Huszár Mátyás rakpart felújítása Szegeden, az idei munkálatok során a közműveket cserélték ki több mint 300 méteres szakaszon. Régészeti ásatások is kezdődtek és nem is kellett sokat várni az első várt falszakaszra: a szegedi vár északi fala került elő.
Botka László polgármester szerda délután közzétett bejegyzésében közölte a jó hírt, vagyis, hogy szombattól újra járható a rakpart:
“A most lezáruló, 150 millió forintos beruházással megerősítettük a rakpart alapjait: sor került a közművek korszerűsítésére, a burkolatok javítására és a régészeti feltárásra is. Ezek a munkák nélkülözhetetlenek voltak ahhoz, hogy elindíthassuk a rakpart teljes megújítását. Önkormányzatunk jövőre 1,3 milliárd forintból megvalósítja a Huszár Mátyás rakpart látványos rehabilitációjának első ütemét. Célunk, hogy a rakpart egyszerre zöldebb, barátságosabb és élhetőbb legyen. Mert Szeged igazi főutcája a Tisza” – írta a polgármester.
OSTROM EREDMÉNYEIRE BUKKANTAK AZ ÉSZAKI VÁRFALNÁL
A régészeti munkálatok során két szelvény feltárása lett kijelölve: az északi várfal, valamint a déli fal és a rondella csatlakozása. A hétfő délelőtti sajtótájékoztatón Molnár Csilla ásatásvezető régész kiemelte, régészszakmai és vártörténeti szempontból szép eredmények születtek. ,,Érdekes írott forrásokat tudtunk megerősíteni, az északi várfal esetében sikerült megfigyelnünk egy 1686-os aláaknázásnak a következményeit. Ekkor az osztrák hadsereg felvonult, hogy visszafoglalják a törököktől a szegedi várat. A robbantásról csupán egy térképi ábrázolás maradt meg, a jelentésekben az aláaknázás pontos ténye már nem szerepelt. A feltárási adatok alapján viszont biztos megtörtént, nagyon rossz állapotban, több hosszanti irányú falrepedéssel került elő, az eredeti helyéről is kicsúszott maga a várfal. Szintén tudomást szereztünk arról, hogy az osztrákok valamelyest helyreállították, saját korabeli téglákból építették vissza, emellett egy lezárását is elkészítették a falnak. Sajnos arról, hogy az eredeti középkori falak hol futnak most nem szereztünk tudomást, de így is hatalmas eredményeket sikerült elérni a szelvények feltárásával” – fogalmazott Molnár Csilla.



