Közélet

Alacsonyabb fokozatra kapcsol a Szegeden terjeszkedő BYD, már a beszállítókat is értesítették – mutatjuk, miért csökkenti kapacitását

A Szegeden gyárat építő kínai elektromosautó-gyártó a realitáshoz igazítja az értékesítési tervét, ami az utóbbi öt év legalacsonyabb növekedési tempója. A döntés hátterében pénzügyi okok és a piaci viszonyok változásai húzódnak.

EGYMILLIÓVAL KEVESEBB AUTÓT GYÁRTANÁNAK

5,5 millió helyett 4,6 millió járműre módosította a tervét a Szegeden gyárat építő BYD – írja a Világgazdaság. A kapacitáscsökkentés abból a szempontból is indokolt, hogy augusztus végéig az eredeti cél csupán 52 százalékát teljesítette. Ez azt jelenti, hogy az eredeti növekedéshez képest 16 százalékkal kisebb profitra számít a cég.

A BESZÁLLÍTÓKAT IS ÉRTESÍTETTÉK A VÁLTOZÁSRÓL

A felkészülés már a múlt hónapban elkezdődött, amikor az autógyártó a beszállító partnerei felé is jelezte a módosításokat – erősítette meg a hírügynökség a Reuters információit.

Házon belül már több alkalommal is farigcsáltak a márciusban bejelentett 5,5 millió darabszámból, ugyanakkor a piaci folyamatok tükrében a 4,6 milliós cél sem kőbe vésett, ez lehet végül jobb is.

Mindenesetre a csökkenés már júniusban elindult, ami átírt ütemezést és későbbre megszabott határidőket eredményezett. Ezek alapján a Deutsche Bank 4,7 millió, a Morningstar ennél százezerrel többre becsüli a BYD 2025-ös autóértékesítését, amely így alig 7 százalékkal haladná meg a tavalyit. Egyes források szerint a BYD növekedési tempójának kifulladásábana kereslet átalakulása, pénzügyi okok, az exportoffenziva csúszása és a riválisok előretörése egyaránt szerepet játszanak. Emellett Peking is szigorúan figyelmeztetett, hogy a negatív piaci árverseny akár a szektor teljes összeomlásához is vezethet.

LAPOSABB NÖVEKEDÉSI GÖRBE A RIVÁLISOK MIATT

A Geely és a Leapmotor mutatta a legnagyobb növekedést, de a felsőbb kategóriákban a Nio és a Xiaomi is erős konkurenciának bizonyul. Nehézségei ellenére sem elhanyagolható a Tesla szerepe sem. Tehát elsősorban nem a finanszírozás áll a bővítés tervezett visszafogásának hátterében, azonban a profitmaximum csökkenése már az utóbbi negyedévben is látszik. A júliusi 344 296 darab eladott autó volt az idei évben a legkevesebb, de ez a szám augusztusban is csak 373 626-ra nőtt. Ez a tavalyi bázishoz képest a 0,15 százalékos növekedést jelent, negyedéves szinten viszont 30 százalékkal megzuhant a nyereség. Fontos hozzátenni, hogy a globális terjeszkedési törekvések sem csúcsosodtak ki a számokat tekintve, annak ellenére, hogy immár hét óriáshajóból álló kész flotta szállítja szerte a világba a BYD járműveit.

Korábbi cikkünk a gyártási kapacitás tervezett csökkenéséről:

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb