Szeged 365 fotóriport: az Algyői út csúnyán elesett (frissítve, megszólalt az önkormányzat)
Valahogy éreztük, hogy ez lesz: az Algyői út hétfő reggelre egy közlekedési-forgalomtervezési apokalipszissé változott, kilométeres kocsisorral megspékelve. A lámpák most bekapcsolva maradtak, rendőri irányítás is volt, de mindhiába: a 47-es elesett…
FRISSÍTVE (17:02): megszólalt az önkormányzat, folyamatban a finomhangolás. A szakasz a délutáni csúcsban ismét technikai K.O., bővebb infók és a városvezetés közleménye lentebb.
Adott a vadonatúj, high tech lámpás csomópont, amely kamerák segítéségével figyeli a forgalmat és a közlekedők számától függően irányítja a közlekedést, ráadásul a vakokat és a gyengén látókat szöveges instrukciókkal segíti az úttesten való átkelésben. A gyakorlatban azonban már a hétvégén úgy tűnt, valami nem klappol:
A szombat délelőtt kisebb fajta közlekedési katasztrófát okozó lámpákat délutánra kikapcsolták (frappáns kis megoldás), nekünk adta volna magát, hogy a hétfő reggeli csúcsig fennmaradó időben megpróbálják átprogramozni őket.
A jelek szerint nem történt meg, íme az Algyői úti katasztrófaturista-körünk, ma reggel 8 után:
Az intelligens (?), forgalomfigyelő jelzőlámpás csomópont kiépítése a Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – II. ütem elnevezésű, TOP-6.4.1-16-SG1-2018-00002 kódszámú projektben valósult meg európai uniós és önkormányzati forrásból. A projekt (amibe a cikkünk főhőse mellett az újszegedi, belvárosi és tarjáni alprojekt is bele tartozik) az önkormányzat honlapja alapján 1.428.670.777 Ft támogatásból valósult meg, az önkormányzati önerő összege 205 millió forint volt.
Egy gyenge képi poén a végére: a ma reggeli közlekedési K.O. a szegedi autósok igazi büntetés-végrehajtása… Dudáltál? Rossz helyen parkoltál? Büntetőfékeztél? Lelkedet megtisztító büntetésed, négykerekű purgatóriumod az Algyői úton vár!
FRISSÍTVE (17:02): DÉLUTÁN IS ELESETT AZ ALGYŐI ÚT, KÖZBEN MEGSZÓLALT AZ ÖNKORMÁNYZAT
A reggeli közlekedési Armageddon délután megismétlődött, Zolika üzenete szerint már a 4 órás drive time előtt a Deákig ért a sor, Ákos pedig arról írt, hogy a MOL-szervízúton volt kénytelen kerülni Szeged felé – ez utóbbit senkinek sem javasoljuk, a szakaszt csakis külön engedéllyel lehet használni. Kriszta nevű olvasónk, aki egyébként napi szinten ingázik Szeged – Vásárhely között azt írja, a mai napon megvette az autópálya-matricáját, ő ezentúl inkább fizetős úton, a Sándorfalvi útnál felhajtva próbál meg közlekedni a két település között.
Idő közben befutott a szegedi önkormányzat közleménye is szerkesztőségünkbe.
Mint írták, javítandó a hibát, elkezdték a finomhangolásokat a lámpaprogramon. Azt ígérik, hogy ezeket követően az Algyői útra a mellékutcákból kihajtóknak nem kell majd hosszú perceket várnia, a gyalogosok és a kerékpárosok pedig biztonságosan tudnak majd átkelni a főúton. Ámen, úgy legyen. Arra nem tér ki a közlemény, hogy a 47-esen közlekedőknek vajon gyorsabb lesz – e az élete, mi mindenesetre bízunk benne. A közlemény további része a korszerű jelzőlámparendszerről és annak jövőbeli előnyeiről szól, ezeket nem ismételjük el, hiszen fentebb már leírtuk, mire képes elméletben a vadonatúj beruházás.
Fotók: Szabó Dávid, Szeged365