Mindenmás

Bringára, Szeged! 1.4 milliárdos támogatásból teszik biztonságosabbá a kerékpározást

Szeged öt városrészében teszik könnyebbé, biztonságosabbá a kerékpározást a most induló fejlesztések – írja közleményében a szegedi önkormányzat. Mutatjuk, mit, hol, hogyan építenek át bringa-fronton!

Elkezdődött a Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – II. ütem elnevezésű projekt megvalósítása. Baktó és Új-Petőfitelep között, az Algyői út–Ladvánszky utca–Baktói utca–Diadal utca forgalmas találkozásánál egy korszerű csomópontot építenek ki, ahol jelzőlámpák segítik a közlekedést. A főúton kerékpárral és gyalog is biztonságosan lehet majd átkelni, az Algyői útról a Ladvánszky utcába balra kanyarodó helyi járatú autóbuszok pedig előnyben részesülnek. Fontos változás lesz az is, hogy a Baktói utca közvetlenül az Algyői útba torkollik majd, szemben a Diadal utcával. Baktón az Alkotmány utcát 6 méterre kiszélesítik az autóbusz- és kerékpáros közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében, a Ladvánszky és a Kokárda utca közötti szakaszán pedig a teljes útfelületet felújítják.

Új-Petőfitelepen az Acél utca kap új burkolatot az Algyői út és a szervizút közötti szakaszon. Ezenkívül a két városrész több utcájában az úttestre festett piktogramokkal kerékpáros nyomot jelölnek ki, összesen mintegy 2900 méter hosszon. Baktó és Új-Petőfitelep fejlesztésére 165 millió forint európai uniós támogatást és 126 millió forint saját forrást fordít az önkormányzat.

Újszegeden kerékpárutat építenek a Székely soron a liget melletti járdán a Belvárosi híd felé közlekedőknek. A másik irányba kerékpáros nyomot jelölnek ki a Székely soron. További tizenkét utcában lesznek még ilyen nyomok. A Temesvári körúttal párhuzamos kétirányú kerékpárutat felújítják. A Temesvári körút Székely sori és Népkert sori csomópontjaiban biztonságos megoldást alakítanak ki az autóbusz-közlekedésre és a biciklisek átvezetésére, ezenkívül felújítanak tíz buszmegállót.

Tarjánban és az Északi városrészben kerékpáros kapcsolatok és nyomok létesítésével biztosítják a Rózsa utca–Retek utca–Lugas utca–Gábor Áron utca útvonal kerékpáros átjárhatóságát. A körtöltésen átvezető útszakaszt – a Lugas utcai trolivégállomástól a Göndör sorig – 7 méterről 8,5 méterre kiszélesítik, hogy az autósok és a kerékpárosok jobban elférjenek, biztonságosabban közlekedhessenek. Átépítik a Retek–Róna–Szamos utcai csomópontot: a Csillag tér felől a kerékpárúton közlekedőket itt az úttestre vezetik; a gyalogosok terelőszigettel védett zebrán kelhetnek át az úton a Retek utcában; a Csillag tér felé tartó buszok megállóját hátrébb helyezik; a Róna utca burkolatát pedig 37 méter hosszon kiszélesítik 6 méterre, és itt is lesz gyalogos-átkelőhely.

A Szamos utcában is kijelölnek kerékpáros nyomot. Megújul a Csillag téri körforgalom útburkolata. A közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében buszsávot alakítanak ki a Budapesti körút 10. szám alatti épülettől a Csillag térig, illetve balra kanyarodó és befogadó sáv létesül a Szilléri sugárúton a Retek utcai csomópontban. A fejlesztések során megújul hat buszmegálló, valamint Tempo 30-as övezeteket jelölnek ki. A Kis Tisza és a Tápai utca között, a Bertalan híd tövében pedig kerékpárút épül.

A projekt megvalósítására 1,43 milliárd forint európai uniós támogatást használ fel a szegedi önkormányzat, saját forrásból pedig 226 millió forintot költ az öt városrészben zajló fejlesztésekre. 

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb