Fizetős parkolás: kevés büntivel pörgött végig az első nap
Valamivel több, mint 100 pótdíjfizetési felszólítással lett “gazdagabb” a szegedi autóstársadalom a fizetős parkolás első napján – tudta meg portálunk Majó-Petri Zoltántól, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatójától, aki hozzátette: ez egy viszonylag alacsony szám Szegeden, tehát kevés büntetést osztottak ki a parkolóőrök. Szeged belvárosi parkolóhelyei 60-70%-os kihasználtsággal pörögtek az első napon.
ÚJRA FIZETŐS A PARKOLÁS
Csütörtök óta ismét fizetős a parkolás az egész országban, így a Napfény Városában is. A rendszer és a tarifák maradtak:
- hétköznapokon 8-tól este 6-ig kell fizetned
- hétvégén csakis a Mars tér környékén, 8-tól délig
Sárga zónában 220 Ft egy óra, zöldben 480 Ft, napijegyet csakis sárga zónában tudsz venni 1320 Ft-ért. Ha fél éves bérletben tudnád le az egészet (pont 6 hónap van még az évből), készítsd a bukszád, egyben az idegrendszered, a jól megszokott, húzós szegedi összegek jönnek:
- jogi személyeknek 140.000 Ft
- magánszemélyeknek 70.000 Ft
AZ ELSŐ NAP SZÁMAI
Dr. Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója Udvari Fanni kolléganőnknek elmondta, az első napon a sárga zónában 60, a zöld zónában 70%-os kihasználtsággal pörögtek a parkolóhelyek. “Most már látjuk az első nap értékesítési adatait, amelyek gyakorlatilag megegyeznek a tavalyi év azonos időszakának, azonos napjával” – nyilatkozta a számokról az ügyvezető, aki szerint 2.5 millió forint folyt be a város kasszájába az SMS-ben és a parkolóautomatákon keresztüli parkolójegy-vásárlások során.
A teljes interjút itt tudod meghallgatni a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetőjével:
A fent említett bevételre most aztán nagy szüksége van az önkormányzati tulajdonban lévő cégnek: az SZKT-nak a járványidőszak komoly kiesést generált, a tömegközlekedés bevételkiesése 750 millió, az ingyenes parkolás 250 millió Ft mínuszt termelt, Szeged város módosított költségvetésében pedig 100 millió forintot vontak el a Szeged elektromos tömegközlekedésért és parkolásáért felelős vállalattól.
KORÁBBI CIKKÜNK A TÉMÁBAN:
Fotók: Szabó Dávid
Interjú: Udvari Fanni
Szöveg: Kisházi Sándor