Mindenmás

Szeged 365 fotóriport: elfelejtett autók gyűjteménye a Szeged Plaza mélygarázsában

Igazi kincsekre lehet bukkanni a szegedi bevásárlóközpontok parkolóiban – Krisztián nevű olvasónk a Szeged Plaza mélygarázsából küldött izgalmas fotókat, sokkal szebb napokat látott, sokkal jobb sorsra érdemes autókkal. Következzen egy Mad Max filmekbe illő gyűjtemény, a soraiban egy valaha tekintélyt parancsoló W140-es Mercivel, összerajzolt VW Borával és egy igazi tengerentúli különlegességgel, egy youngtimer korban lévő Chrysler LHS-sel!

OLDTIMER SHOW, MAD MAX EDITION

Szomorú képek fogadják a négykerekűek szerelmeseit a Szeged Plaza mélygarázsában: a shopping-olni érkező vagy a környékbeli panelekben lakó szegediek járművein, nomeg a lent működő tuningműhely előtt parkoló csili-vili autókon kívül van pár évek óta lent porosodó, gazdátlan járgány is.

Furcsa egy helyzet, amellyel igazán sem a hatóságok, sem a bevásárlóközpontok üzemeltetése sem tud mihez kezdeni. Ha az autón van rendszám, és speciel nem zavarja a forgalmat, a rendőrség nem tehet semmit, gyakorlatilag nem nyúlhat a kocsihoz – tudtuk meg rendőrségi forrásunktól, aki szerint ha a parkolóház rendje ellen vét az autó, polgárjogi ügy lehet belőle, de mire döntés születik, hosszú hónapok vagy akár évek is eltelhetnek. A bevásárlóközpontok menedzsmentje sincs könnyű helyzetben: ha úgy döntenek, elszállíttatják a kocsit, nekik kell fizetni a költségeket (már ha egyáltalán befér a “pókos autó” az alacsonyra épített mélygarázsba), amit polgári peres eljárás során a gépjármű tulajdonosára terhelhetnek – már ha egyáltalán létezik az utóbbi. Slusszpoén: ha a magánterület tulajdonosa elszállíttatja a négykerekűt, és azzal történik valami, a felelősség az előbbit terheli…

ELADÓ EGY KEVESET FUTOTT RITKASÁG A TENGERENTÚLRÓL: CHRYSLER LHS 3.5 V6, GRÁTISZ HAJLÉKTALAN BÁCSIVAL

Következzenek Krisztián fotói a Plaza mélygarázsában “felejtett” autókról, ha szereted a négykerekűeket, szívszorító képek jönnek. A legkülönlegesebb az évek óta lent parkoló, borzasztó állapotban lévő, fel – és összetört Chrysler LHS, amely már legalább annyira számít szegedi nevezetességnek, mint az árvízi emlékmű vagy a tiszai halászlé. A tengerentúli gyártó cirkálója 1994-ben váltotta le az Imperial nevű modellt, majd egészen 2001-ig gyártották a következő zászlóshajó, a Concorde bevezetéséig. Az első ránézésre első generációs LHS-t egy 3.5 literes, 217 lóerős V6-ossal gyártották, mivel zászlóshajó volt, már akkor is az alapfelszereltség részét képezte a teljes belső bőrkárpit, a digit klíma és a 8 irányban motorikusan állítható első ülések. Zsenge korában csúcsverda volt a javából, az Európában forgalmazott kocsik közül egy jobban motorizált és felszerelt E-osztályos Mercedes vagy egy A6-os Audi színvonalát és árfekvését hozta – az utóbbi kapcsán, mai reálértéken nagyjából 15-16 millió forint környéki összeget kóstálhatott újonnan.

A különlegesség tulajdonosa a fotókat küldő olvasónk szerint évek óta a Mars téren lakik, egészen pontosan a Szegedi Fegyház és Börtön épületének vendége, hogy mennyire jók az értesülései, nem tudjuk. Az egyik szegedi közösségi média csoportban több felhasználó is arról írt, hogy éjszakánként egy hajléktalan alszik a kocsiban. A Szeged 365 szerkesztőségéből Török Kornél kollégánk arra tippelt, hogy az autó alvázát már csak az alá bepakolt söröspalackok tartják fent…

A lent felejtett Peugeot 406 és Renault Master kevésbé izgalmas tétel, viszont a zöld Volkswagen Bora így, kombi karosszériával a Chrysler-hez hasonlatosan szintén ritka autó, Magyarországon ezzel a konfigurációval nem forgalmazták anno.

EGY IGAZI LEGENDA A 90-ES ÉVEKBŐL

Új korában miniszterek, csúcsvállalkozók és olajszőkítő gengszterek furikázhattak vele, most a Plaza mélygarázsában porosodik: az 1985-től 1996-ig gyártott Mercedes-Benz W140 “bálna” S-Klasse a 90-es évek európai autógyártásának non plus ultrája volt. Ebben ismerte meg a világ az ETS, az ESP, az ASR, EBV rövidítéseket, a motorpalettán csak dupla vezérműtengellyel ellátott motorok voltak, köztük egy bruális V12-es 6000 cm3-es motorral, amely 408 lóerőt továbbított a kerekekhez. Luxusjárgány volt a javából, a fenti Chrysler-hez hasonlatosan: szériában járt hozzá az ajtószervó, a biztonsági ablakemelő, az infrarendszer és a tolatóradar.

Így fest most:

Hálás köszönet a fotókért Krisztiánnak!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb