Az SZKT szegedi telephelyei adnak otthont ideiglenesen a tram-train szerelvényeinek
Míg el nem készül a MÁV-START Zrt. tram-train telephelye, addig az SZKT biztosítja a szerelvények tárolását – erősítette meg az információt Majó-Petri Zoltán, az SZKT vezetője vasárnap.
A szerződést január 20-án írták alá a MÁV-START Zrt.-vel, így összesen kilenc állandó, illetve egy ideiglenes tárolóhelyet bérel a Magyar Állami Vasút. Majó-Petri Zoltán azt is elárulta, hogy az SZKT-nak infrastrukturális szempontból minden adott a tram-train szerelvények tárolására, valamint a finomhangolások elvégzésére. A szerződés határozott időre szól, addig amíg a MÁV szegedi járműtelepe el nem készül.
CSAK AZ ÖSSZERELÉS TÖRTÉNIK SZENTESEN
A szerelvények összeszerelése történik csak Szentesen, míg a próbaüzem- és később az utasforgalom idejére is Szeged ad otthont majd a tram-traineknek. Az épülő MÁV karbantartó bázis Szeged-Rendezőn kerül kialakításra, viszont amíg ez nem készül el a Szegedi Közlekedési Társaság telephelyén bérelnek területet. A tram-trainek ideiglenes tárolására megkötött bérleti szerződés számos egyéb részletet is tartalmaz. Kitérnek a műszaki feltételekre, a közlekedési rendre és a biztonsági eljárásokra is. A szerződés pedig január elsejétől 2022 június végéig szól. Az SZKT öt területet biztosít a MÁV-nak a Körtöltés utcai trolibusz telephelyén, valamint négyet a Pulz utcai villamosremízben.
ÖSSZESEN 90 MILLIÓ FORINTJÁBA KERÜL EZ A MÁV-START ZRT.-NEK
A Pulz utcai telephelyért a MÁV járművenként 250 ezer forintot fizet havonta, míg a trolibusz telephelyért 3,75 millió forintot. Ezen felül pedig gépjármű parkolóhelyet, irodaépületet, karbantartó csarnokot is lehetőség van igénybe venni különböző díjakért, a szerződés végösszege pedig 90 millió forint.
2 hozzászólás