Új rekord: elkészült az ország leghosszabb szurkolói sálja, szegedi üzenetek is vannak rajta
Ha sportról van szó, az online térben leginkább a világesemények mozgatják meg a magyarokat, a sportolókat pedig nemcsak a karrierjük, hanem a példamutató személyiségük, esetenként a magánéletük miatt is követik a közösségi médiában – derült ki a Telenor friss kutatásából. A szolgáltató a nyári sportesemények kapcsán az online szurkolási szokások feltérképezése mellett egyúttal rekordot is döntött Magyarország leghosszabb, több mint 1,7 kilométeres szurkolói sáljának elkészítésével, amelyre büszkén mondhatjuk, hogy szegedi bíztató üzenet is került!
A cégnek – amint azt csütörtöki közleményében jelezte – az volt a célja, hogy összehozza a magyarokat a közös szurkolás erejével. A felhívásra 1787-en küldtek be magyar csapatot biztató üzenetet, amelyek mindegyike felkerült és egy méterrel járult hozzá a kötött szurkolói sálhoz, amely így 1787 méter hosszú lett. A szurkolói üzeneteket az ország minden részéről, több mint 500 különböző településről küldték be a sportbarátok. A legtöbb, az üzeneteknek csaknem a fele Budapestről érkezett, de nagyon sok jókívánság jött a megyeszékhelyekről is, többek között Szegedről, Debrecenből vagy Miskolcról.
LEGINKÁBB A VILÁGESEMÉNYEKRE FIGYELÜNK
A szurkolói szokásokat feltérképező kutatásából kiderül, hogy a hazai felnőtt internetező lakosság körében leginkább a világesemények mozgatják meg az embereket, ezek viszont be tudnak vonni olyanokat is, akik általában nem követnek figyelemmel semmilyen sportot. A kitöltők közel fele (49 százaléka) jelezte, hogy nem néz rendszeresen sportot, de háromnegyedük (73 százalék) rendszeresen követi a világeseményeket, 44 százalékuk pedig a kontinentális eseményeket. Guld Ádám médiakutató, kommunikációs szakember szerint ennek oka amellett, hogy ezek a tartalmak mindenki számára elérhetőek, az, hogy “a globális médiatérben megjelenő sportolói karakterek óriási láthatóságuknál fogva nagyon erős közösség-összetartó erővel bírnak, ami országhatárokon és kontinenseken átívelő rajongói közösségeket képes összekovácsolni.”
A FÉRFIAK A STATISZTIKÁT, MÍG A NŐK A MAGÁNÉLETI HÍREKET KEDVELIK JOBBAN
A kutatásban részt vevők több mint fele azért követi a sportolók online profilját, mert érdekli a sportág, az adott személy sportolói tevékenysége (53 százalék), de sokan figyelik a példamutató magatartása, személyisége vagy tevékenysége (40 százalék) miatt is. A nemek közti különbségek közül szembeötlő, hogy a férfiakat sokkal nagyobb arányban érdeklik a menetrendek, statisztikák és eredmények, mint a nőket (26 százalék szemben 17 százalékkal), ugyanakkor a sportolók magánélete sokkal inkább a nők számára jelent nagyobb vonzerőt a férfiakhoz viszonyítva (22 százalék-14 százalék).
3 hozzászólás