Tram-train projekt: elindultak az 50.000 km-es futópróbák, közel az éles rajt!
“Indulnak az 50.000 km-es tesztek” – adta hírül közösségi média oldalán Lázár János, az utóbbiak előfeltétele az úgynevezett vasúthatósági engedély megérkezése volt. A Promenad24.hu azt írja, ma és holnap reggel 6:50-től egészen este 21:30-ig Hódmezővásárhelyen a városi vonalon közlekedik a vasútvillamos.
A Magyar Nemzet cikke alapján a napokban:
- a tram-traineket beüzemelték,
- a fékeket kipróbálták,
- a szoftvereket beállították,
- és az infrastruktúrához való kapcsolódást is ellenőrizték mind az öt, a spanyolországi Valenciából eddig megérkezett tramtrain-szerelvényen.
- Ezt követően a járművek megkapták a vasúthatósági engedélyt is, magyarán, indulhat az 50.000 kilométeres próba, amelynek lényegét lent írtuk össze.
A tartampróba idején teljesen hibamentesen ötvenezer kilométert kell teljesíteniük a járműveknek, ez körülbelül tízezer kilométert jelent szerelvényenként. Amennyiben véletlenül olyan hiba lépne fel ez idő alatt, ami szériahibaként értékelendő, úgy lenullázódnak az addig megtett kilométerek a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a „lenullázódás” csak az adott járműre vonatkozik.
TRAM-TRAINSPOTTING: JÚLIUSBAN SZEGEDEN, FORGALOMBAN TESZTELTÉK A SZERELVÉNYEKET
Július 23-án Szegeden, forgalomban is tesztelték a szerelvényeket. Lázár János ekkor azt nyilatkozta a Szeged365.hu-nak, hogy a szegediek hamarabb tudnak majd utazni a tram-trainnel, mint amilyen hamar jegyet kell váltaniuk rá. A terv ugyanis az, hogy a beüzemelési időszakban, néhány hónapig térítésmentesen biztosítják majd a szolgáltatást. Mint a politikus elmondta, ennek nem csak műszaki okai vannak:
“Köszönettel is tartozunk nekik az építkezés időszaka alatt tanúsított türelmükért, támogatásukért. Azt gondolom, méltányos és fair, ha ezt egy ingyenes időszakkal háláljuk meg a szegedieknek és a vásárhelyieknek.”
KÖZEL A TÉNYLEGES RAJT
A tervek szerint valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar – és közép-európai – vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel – írja a Promenad24.hu. Időközben a vásárhelyi karbantartó bázis tervei elkészültek, maga a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged-rendező pályaudvaron már épül a javítócsarnok és zajlanak a közműkiváltások is.
A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő év februárja, toborozzák a járművezetőket is. Csakis azok lehetnek majd a tram-train pilótái, akiknek vasúti mozdonyvezetői és villamosvezetői képzettségük is van.
Egy hozzászólás